کد خبر: ۶۵۸۹
تاریخ انتشار : ۱۸:۲۸ - ۰۸ آذر ۱۳۹۳
فلاحتیان خبر داد:
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از تمدید یک ساله صادرات برق ایران به عراق خبر داد و گفت: در آخرین توافق انجام شده میان ایران و عراق مقرر شد تا پایان سال ۲۰۱۵ صادرات برق ایران به عراق به طور متوسط ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ مگاوات صورت گیرد.
سرویس صنعفلاحتیان صادرات برق به عراقت برق نیوز: هوشنگ فلاحتیان معاون وزارت نیرو گفت: بر اساس توافق نهایی که میان ایران و عراق منعقد شد مقرر شد صادرات برق ایران به عراق تا یک سال دیگر یعنی تا پایان 2015 میلادی تمدید شود.
 
وی ادامه داد: با توافقی که میان وزارت نیرو و طرف عراقی صورت گرفت مقرر شد از ابتدای سال 2015 تا پایان همان سال صادرات برق ایران با همان شرایط قبلی به عراق تمدید شود.
 
قیمت برق صادراتی ایران به عراق بدون تغییر
 
فلاحتیان در پاسخ به این سؤال که آیا در تمدید صادرات برق ایران به عراق قیمت تغییری کرده است، گفت: با تمدید صادرات ایران به عراق قیمت صادرات برق نیز بدون تغییر خواهد بود چرا که تابعی از فرمول‌های مشخص است و از قیمت نفت تبعیت می‌کند.
 
صادرات 200 مگاوات برق به عراق در روزهای اخیر
 
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در پاسخ به این سؤال که چه میزان برق قرار است در سال 2015 به عراق صادر شود، گفت: قراردادی که منعقد شده است عددی بین 1000 تا 1500 مگاوات است اما در فصل زمستان عراق برق زیادی از ایران نمی‌گیرد و در روزهای اخیر تنها 200 مگاوات برق از ایران دریافت کرد.
 
وی افزود: چون مصرف برق عراق در فصل تابستان بالا می‌رود نیازمند برق بیشتری است و در آن زمان هم به طور متوسط حدود 1000 مگاوات برق به آنها صادر خواهیم کرد.
 
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی پیشتر با بیان اینکه سالانه 12 میلیارد کیلو وات ساعت برق صادر می‌شود و درآمدی بین 900 میلیون دلار تا یک میلیارد دلار نصیب کشور می‌شود، گفت: 90 درصد مطالبات ایران در حوزه صادرات برق دریافت و وصول می‌شود.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر ایران به 7 کشور همجوار صادرات برق انجام می‌دهد و سالانه 12 میلیارد کیلووات ساعت برق ساعت و 4 میلیارد کیلو وات ساعت برق وارد می‌کند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار