کد خبر: ۶۹۷۴
تاریخ انتشار : ۰۹:۳۲ - ۰۶ دی ۱۳۹۳
برای بسترسازی و بکارگیری انرژی های پاک و تجدیدپذیر در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، طرح آزمایشی استفاده از انرژی خورشیدی در شهرک نفت اهواز اجرا شد.

به گزارش "برق نيوز" در مناطق نفتخیز جنوب، معاون مدیر تولید (بهینه‌سازی مصرف انرژی) این شرکت در این باره توضیح داد: این معاونت در راستای اهداف و خط‌ مشی سازمانی خود در خصوص بسترسازی و بکارگیری انرژی ‌های پاک و تجدید پذیر پروژه‌ای آزمایشی برای تأمین روشنایی میادین شهرک نفت با بهره‌گیری از انرژی خورشیدی تعریف و اجرا کرده است.

 
حسین رجبعلی پور افزود: در این پروژه ٢٠ عدد پایه چراغ خورشیدی در میدان فاز ٦  و میدان حراست شهرک نفت نصب شده‌ است که منجر به صرفه ‌جویی سالانه بیش از ٣ هزار کیلو وات ساعت در انرژی الکتریکی دریافتی از شبکه می‌ شود.
 
وی اظهار کرد: طراحی پايه چراغ ‌ها توسط کارشناسان معاونت بهینه ‌سازی مصرف انرژی انجام شد و هر پایه چراغ دارای یک پانل خورشیدی به ظرفیت ٤٥ وات، یک دستگاه شارژکنترلر، یک باتری به ظرفیت ٤٠ آمپرساعت و یک لامپ ٧ وات از نوع LED است.
 
رجبعلی پور گفت: انرژی تابشی خورشید در طول روز توسط پانل خورشیدی به انرژی الکتریکی تبدیل و از طریق دستگاه شارژکنترلر در باتری ذخیره‌ می‌شود و انرژی ذخیره شده در باتری، قابلیت پشتیبانی چراغ در دو روز ابری متوالی را دارد، روشن شدن چراغ نیز پس از غروب و خاموش شدن آن هنگام طلوع آفتاب به‌ طور خودکار انجام می‌شود.
 
وی افزود: معاونت بهینه‌سازی مصرف انرژی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب همچنین پروژه‌های مشابهی برای تأمین روشنایی چاه‌ های نفت با استفاده از انرژی خورشیدی مستقل از شبکه در دست اجرا دارد.
 
معاون مدیر تولید (بهینه‌سازی مصرف انرژی) شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اظهار کرد: در پروژه‌های آتی، نیروگاه ‌های مقیاس کوچک خورشیدی متصل به شبکه روی بام ادارات و منازل و پارکینگ‌ ها احداث خواهد شد.
 
وی گفت: این نوع نیروگاه‌ها با تأمین بخشی از برق مورد نیاز در طی روز سبب کاهش پیک بار مصرف و تلفات سیستم توزیع برق می‌شوند و علاوه بر آن دارای مزایای زیست‌ محیطی فراوانی از جمله کم شدن انتشار دی ‌اکسید کربن هستند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار