کد خبر: ۷۰۴۲
تاریخ انتشار : ۱۰:۵۱ - ۱۲ دی ۱۳۹۳
وزارت نیرو با استفاده از منابع حاصل از اخذ عوارض 30 ریالی مصرف برق از مردم، نیروگاه برق بادی منجیل را با نصب توربین‌های جدید به بزرگترین نیروگاه برق بادی خاورمیانه تبدیل کرد.


به گزارش "برق نيوز" از سال گذشته و برای نخستین بار یک بند جدید به قبوض برق مردم اضافه شد و وزارت نیرو پس از اخذ مجوز از مجلس شورای اسلامی، بندی تحت عنوان "عوارض مصرف برق" را به قبوض اضافه کرد.

مطابق با این بند جدید هر مشترک به ازای مصرف هر کیلووات ساعت برق باید مبلغی حدود 30 ریال به عنوان عوارض مصرف برق پرداخت کند.

وزارت نیرو در خصوص اضافه شدن این بند جدید در صورتحساب مشترکان، توضیح داده است: عوارض برق مبحثی است برای نخستین بار در قانون بودجه امسال درخصوص آن به تصمیم گیری پرداخته و وظیفه جمع آوری و چگونگی هزینه کرد آن نیز مشخص شده است.

توانیر هم با انتشار گزارشی در خصوص نحوه هزینه کردن منابع مایل حاصل از اضافه شدن بند عوارض به قبوض برق، اعلام کرده بود: وجوه حاصله به حساب شرکت توانیر نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و عین وجوه دریافتی صرفاً بابت حمایت از توسعه و نگهداری شبکه‌های روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک هزینه می‌شود.

با گذشت حدود یکسال از اجرای این طرح جدید، سازمان انرژی های نو ایران از افزایش ظرفیت تولید برق پاک با تبدیل نیروگاه بادی منجیل به بزرگترین نیروگاه برق بادی منطقه خاورمیانه خبر داده است.

نکته قابل توجه آن است که هزینه سرمایه گذاری برای افزایش ظرفیت تولید برق در نیروگاه باید منجیل از محل عوارض اخذ شده مصرف برق از مردم تامین و برای سرمایه گذاری در طرح افزایش ظرفیت تولید برق این نیروگاه مورد استفاده قرار گرفته است.

در همین حال، یوسف آرمودلی مدیرعامل سازمان انرژی های نو ایران گفته است: با تصویب دریافت عوارض 30 ریال به‌ازای هر کیلووات ‌ساعت مصرف برق از مشترکان خانگی به‌منظور توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور، توانستیم قرارداد نیروگاه بادی منجیل را منعقد کنیم.

این مقام مسئول با اعلام از محل اخذ عوارض برق پره‌های جدید نیروگاه باید منجیل ساخته شده است، تصریح کرد: بر این اساس نصب 40 توربین بادی در سایت منجیل در مهرماه کامل شده و این نیروگاه که یکی از نیروگاه‌های بادی بزرگ خاورمیانه است، پس از سال‌ها با تمام ظرفیت وارد مدار شده است.

مدیر عامل سازمان انرژی های نو ایران با یادآوری اینکه با اجرای این طرح، ظرفیت نصب ‌شده در سایت منجیل به 100 مگاوات رسیده است، بیان کرد: در کنار طرح نیروگاه بادی منجیل، احداث و توسعه سایر نیروگاه های برق بادی با استفاده از منابع اخذ عوارض مصرف برق در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار