کد خبر: ۷۰۴۵
تاریخ انتشار : ۰۷:۳۳ - ۱۳ دی ۱۳۹۳
در نشست کاهش تلفات-بخش اول:
ابتدا قرار بود برای شرکت های فعال در افزایش بهره وری، معادل آن سوخت صرفه جویی شده سوخت مایع در نظر گرفته شود که بعدا گفتند نه! هم سوخت مایع و هم گاز هر دو با هم باید باشد! قرار بود قیمت گاز به میزان 40 سنت محاسبه شود که بعدا نیز گفتند قیمت گاز پایین آمده و مبنای محاسبه را 20 سنت در نظر گرفتند!
سرویس صنعت برق نیوز: مهندس هوشنگ فلاحتیان در نشست  "کاهش تلفات" گفت: دنبال طرحی هستیم که بتوانیم شرکت های توزیع نیروی برق را در برنامه کاهش تلفات بعنوان متولی اصلی این موضوع معرفی کنیم و شرکت های خصوصی با قرار داد با شرکت های توزیع نیروی برق در این طرح ملی مشارکت داشته باشند.

وی گفت: در حال حاضر با این شرایط، ورود بخش خصوصی دارای ریسک و خطرپذیری بالایی است و می تواند حیات این شرکت ها را به خطر بیاندازد لذا دنبال طرحی هستیم که با محوریت شرکت های توزیع نیروی برق  این اقدام صورت گیرد و بتوانیم تا جای ممکن اثر این ریسک ها را برای بخش خصوصی کم کرده و آنرا به شرکت های توزیع که زیر مجموعه دولت است منتقل کنیم.

فلاحتیان با انتقاد از اینکه عدم ثبات قیمت سوخت مصرفی در کشور به زیان بخش خصوصی خواهد بود گفت: در شرایطی که قیمت سوخت مشخص نیست سرمایه گذار نمی تواند با اطمینان و اعتماد به فعالیت بپردازد و همیشه نگران نوسانات قیمتی سوخت بر فعالیت خود و سرمایه گذاری خود است.

وی گفت : در ابتدا قرار بود با استفاده از ظرفیت های موجود در قانون اساسی به میزان سوخت صرفه جویی شده به شرکت های فعال در افزایش بهره وری، معادل آن سوخت صرفه جویی شده سوخت مایع در نظر گرفته شود که بعدا گفتند نه! هم سوخت مایع و هم گاز هر دو با هم باید باشد. قرار بود قیمت گاز به میزان 40 سنت محاسبه شود که بعدا نیز گفتند قیمت گاز پایین آمده و مبنای محاسبه را 20 سنت در نظر گرفتند! لذا اگر قرار بود یکساله این این صرفه جویی حاصل شده را پرداخت کنیم حالا بیش از دوسال طول خواهد کشید تا میزان بهره وری انجام شده یا صرفه جویی شده تسویه شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در ادامه بیان داشت: کاهش تلفات یا افزایش بهره وری صرفا با هزینه کردن امکان پذیر نیست و باید زیرساخت های اجرایی آن فراهم گردد. تا وقتی مدیران و شرکت های توزیع نیروی برق خود در سود و زیان تلفات سهمی ندارند نمی توان شاهد حرکت تاثیرگذاری در این زمینه بود. اگر مدیر توزیع بداند با بالا رفتن تلفات ضرر خواهد کرد و ورشکسته می شود تنش خوهد لرزید و تمام تلاش خود را انجام خواهد داد که مانع از افزایش تلفات شود. باید همزمان با سرمایه گذاری در بخش توزیع میزان مسئولیت پذیری را هم بالا ببریم.

فلاحتیان گفت: برای اینکه بتوانیم در این پروژه ملی توفیق خوبی داشته باشیم باید چشم انداز درستی برای این کار ترسیم کرده و در مسیر درست حرکت کنیم. وی با اشاره به اینکه در سال های 92 و 93 توفیق چندانی در کاهش تلفات نداشته ایم گفت: امسال با اجازه ای که قانون گذار به ما داده بود توانستیم سقف دوازده هزار میلیارد تومان قرار داد بیع متقابل با بخش خصوصی را برای تبدیل نیروگاه های گازی به سیکل ترکیبی داشته باشیم و با قولی که از مجلس گرفته ایم امیدواریم بتوانیم برای سال آینده پیشنهادهای جذاب تری برای ورود با بخش خصوصی به پروژه کاهش تلفات داشته باشیم.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار