کد خبر: ۷۲۰۷
تاریخ انتشار : ۰۹:۴۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۳
مجری طرح ملی فهام با بیان اینکه در قالب این طرح (کنتور هوشمند) در ۶ استان قرارداد ساخت یک میلیون کنتور هوشمند با شرکت‌های داخلی امضاء شده است، گفت: در قالب طرح ملی کاهش تلفات برق تا سال آینده 360 هزار کنتور هوشمند برق نصب می‌شود.

به گزارش "برق نيوز" آقای مهندس هادی مدقق در مورد جزئیات اهداف تدوین آئین‌نامه پیش‌پرداخت برق، گفت: یکی از قابلیت‌هایی که در سیستم کنتورهای هوشمند مطرح است، طرح ملی فهام است که در آن امکان پیش‌پرداخت برق پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه آئین‌نامه‌ای دراین باره در وزارت نیرو وجود نداشت و تلاش کردیم پیش‌نویسی در این باره تدوین شود، افزود: در پیش‌نویس آئین‌نامه پیش‌پرداخت برق این امکان به مشترکان خانه‌های استیجاری داده می‌شود که دیگر شاهد اختلاف میان مالک و مستأجر به وجود نیاید.

مهندس مدقق اضافه کرد: با پیش‌پرداخت برق دیگر واحدهای مسکونی که در آن مستأجر ساکن شده بحثی به نام بدهی برق مطرح نخواهد بود.

معاون سیستم‌های اندازه‌گیری و شبکه هوشمند سازمان بهره‌وری انرژی گفت: یکی دیگر از مزیت‌های پیش‌پرداخت برق مربوط به واحدهای مسکونی اقامتی و ویلایی است که درطول سال شاید مدتی از آن استفاده شود و در سایر ماه‌های سال آن واحد مسکونی خالی است و مأموران کنتورنویس قادر به قرائت کنتور و میزان برق مصرفی نیستند و احتمال قطع برق به خاطر بدهی به وجود می‌آید.

مهندس مدقق افزود: مالکان با پیش‌پرداخت برق می‌توانند کنتور برق را شارژ کنند و مشکلی از بابت بدهی و یا قطع و وصل مجدد برق به وجود نیاید.

وی به سودی که در آئین‌نامه تدوین شده و شامل حال مشترکان می‌شود اشاره کرد و گفت: در این آئین‌نامه پیش‌بینی شده است که مشترکانی که پیش‌پرداخت برق انجام دهند می‌توانند از سود این پیش پرداخت بهره‌مند شوند و در ازای این سود، انرژی الکتریکی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

به گفته وی، به عنوان مثال اگر مشترکان برق 5 دوره جلوتر پرداخت برق خود را انجام دهند می‌توانند معادل سود تعلق گرفته انرژی الکتریکی به عنوان تشویق دریافت کنند.

*کنتورسازی هم همانند خودروسازها که هر وقت خودروی جدید مطرح می‌شود بحث خودروی ملی را مطرح می‌کنند

مهندس مدقق در پاسخ به این سوال که به گفته برخی سازندگان مطرح کنتورسازی طرح ملی فهام (نصب کنتورهای هوشمند) شکست خورده است گفت: این موضوع صحت ندارد و این موضوع یک تصمیم درست است.

وی افزود: به هر حال در طرح ملی فهام اولویت وزارت نیرو شرکت‌های داخلی تولید‌کننده کنتور برق هستند، اما متاسفانه کنتورسازی ها هم همانند خودروسازها که هر وقت خودروی جدید مطرح می‌شود بحث خودروی ملی را مطرح می‌کنند.

مهندس مدقق تاکید کرد: در بحث اجرای طرح ملی فهام بحث نصب کنتورهای هوشمند مطرح شد که با 6 شرکت داخلی کنتورسازی قرارداد ساخت امضاء شد.

وی افزود: این شرکت‌ها قرار شده یک میلیون کنتور برق تولید و در 6 استان بوشهر، زنجان، تهران، البرز، مشهد و اهواز نصب شود.

وی افزود: در حال برگزاری مناقصه جدید تولید 360 هزار کنتور برق هوشمند در قالب طرح ملی فهام و کاهش تلفات برق هستیم که تا سال آینده باید نصب شود
منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار