کد خبر: ۷۲۷۰
تاریخ انتشار : ۱۲:۰۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق با تشریح ۳ سناریوی تامین برق تابستان سال ۹۴ از افزایش ۱۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق ایران خبر داد و گفت: امسال صادرات برق ۲.۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش "برق نيوز" میر فتاح فتاح قره باغ در جمع مدیران صنعت برق درباره مهمترین برنامه های در دست اجرا برای تامین برق تابستان سال آینده، گفت: حداكثر انرژي مصرفي در تابستان سال جاری يك ميليارد و ۴۰ ميليون كيلووات ساعت در روز بود و این میزان مصرف بالای برق برای یک دوره ۳۴ روزه در فصل تابستان استمرار یافت.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اعلام اینکه پيش بيني برای تابستان سال آینده میزان مصرف انرژی با افزایشی دو برابری روبرو شود، تصریح کرد: از این رو برای تابستان سال ۹۴ شبكه برق كشور به مدت بيش از ۷۰ روز با مصرف روزانه بيش از ۱.۵ ميليارد كيلووات ساعت انرژي مواجه شود.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه پیش بینی ها از مصرف برق برای تابستان سال آینده حاکی از آن است که بار شبكه به مدت ۳۵ روز به بالاي ۵۰ هزار مگاوات افزايش يابد، اظهار داشت: در حال حاضر ظرفيت شبكه برق كشور به ۷۲ هزار و ۴۸۵ مگاوات رسیده که در مقایسه با سال ۱۳۵۷ رشدی حدود ۱۴ برابری را تجربه می کند.

فتاح قره باغ با اشاره به افزايش ۲۹۷۴ مگاوات به ظرفيت توليد برق كشور در فاصله ۲ پيك تابستان ۹۲ و ۹۱، بیان کرد: هم اکنون برنامه افزايش یکهزار و۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق ایران تا تابستان ۹۴ در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با تاکید بر اینکه در کنار افزایش ظرفیت تولید، به منظور افزایش پایداری شبکه برق برای تابستان سال آینده مدیریت بار مصرف و پیک زدایی از دیگر برنامه های در دست اجرا است، یادآور شد: برای تابستان سال جاری مدیریت منابع آب در نیروگاه های برقآبی بسیار ارزشمند بود و پایداری شبکه برق کشور را افزایش داد.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای تابستان سال جاری از حداکثر ظرفیت سدهاي نيروگاهي و نيروگاه تلمبه ذخيره اي استفاده شده است، تاکید کرد: از این رو توان توربين هاي برق آبي كشور برای تابستان سال جاری رشدی حدود ۹ درصدی داشت.

وی حداكثر توان توليد نیروگاه هیا برق حرارتي برای تابستان امسال را ۴۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات عنوان كرد و افزود: با كمترين خروج اضطراري و بيشترين توليد همزمان به بیش از ۴۷ هزار و ۵۵۰ مگاوات مگاوات رسيد.

فتاح قره باغ از رشدی ۲.۵ درصدی صادرات برق ایران در نيمه نخست سال جاری خبر داد و گفت: علاوه بر این در طول نیمه نخست سال جاری روند رشد مصرف برق در استان هاي گيلان و مازندران را بالاي ۲۰ درصد و خوزستان نزديك ۱۳ درصد بوده است.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه نيروگاه هاي خصوصي از زمان اتصال به شبكه بايد قواعد شبكه برق را بپذيرند خاطرنشان کرد: در فعاليت هاي كنترل فركانس، زمان بندي تعميرات، تبعيت از ديسپاچينگ ملي، تعميرات پيشگيرانه و غيره به طور فعال در صنعت برق مشاركت داشته باشند.
منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار