کد خبر: ۷۳۳۳
تاریخ انتشار : ۱۰:۰۷ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۴
CIM یک تفکر سیستمی است که قصد دارد مدلی سیستمی از شبکه توزیع ارائه دهد که بر اساس زبان UML توسعه می‌یابد. این مدل، مدل فیزیکی شبکه توزیع نیست؛ بلکه مدل ICT آن محسوب می‌شود. در چنین مدلی، مشخصه‌های اطلاعات مبادله شده در سیستم شامل فرمت اطلاعات، نحوة تولید و مبادلة اطلاعات و نحوة اتصال زیرسیستم‌ها بدون نیاز به واسط جداگانه مشخص می‌شود.

سرویس صفحه نخست برق نیوز: CIM يا Common Information Model يکی از زيربنايي ترين مفاهيم در شبکه های توزيع آینده محسوب می شود. دکتر مسعود امين که عضو کارگروه CIM  در EPRI است ( اين انيستيتیو  برای اولین بار مفهوم CIM را ارائه نمود)، بر اساس تجاربش در همين کارگروه ، ايدة شبکه هوشمند را در سال 2005 و طی مقاله ای تحت عنوان Toward the smart grid ارائه داد.

CIM یک تفکر سیستمی است که قصد دارد مدلی سیستمی از شبکه توزیع ارائه دهد که بر اساس زبان UML توسعه می يابد. اين مدل، مدل فيزيکی شبکه توزيع نيست؛ بلکه مدل ICT آن محسوب می شود. در چنين مدلی، مشخصه های اطلاعات مبادله شده در سیستم شامل فرمت اطلاعات، نحوة توليد و مبادلة اطلاعات و نحوة اتصال زيرسيستمها بدون نياز به واسط جداگانه مشخص می شود.
 
در CIM، زير سيستمها مختلف موجود در سيستم توزيع، Business function model ناميده می شوند و همگی دارای ويژگيهای سيستمی از قبيل Inter-operability و Inter-connectivity هستند. در فایلی که جهت دانلود قرار داده شده است، تشريح نسبتاً جامعی از مفهوم CIM ارائه شده است. اين گزارش در شورای پايايي وزارت نيرو ارائه شده است. برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید:

 

برای دانلود فایل کامل لینک زیر را کلیک نمایید

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار