کد خبر: ۷۳۶۵
تاریخ انتشار : ۰۹:۵۱ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۳
بطور کلی سنجاب‌ها، موش‌ها به‌خصوص موش صحرايي و موش کور، پرندگان، گربه، مورچه و مار از عوامل اصلی تهديدپکننده قابلیت اطمینان سیستم‌های قدرت به شمار می‌روند!
سرویس علمی برق نیوز: مطالعه تعامل حیوانات با سیستمهای قدرت دانش بسیار جالبی است که در حوزه قابلیت اطمینان سیستمهای قدرت بدان پرداخته می شود.

بطور کلی عوامل خطا در سیستمهای قدرت به شرح زير می باشند :
  •     عيوب تجهيزات شبکه
  •     حيوانات (در ايران، پرندگان، موش و گربه)
  •     بلايای طبيعی مانند طوفان، صاعقه، سيل، زلزله، آتش سوزی (البته اين عوامل از محاسبات شاخصهای قابليت اطمينان حذف می شوند)
  •     (Swing , Galloping and Aeolian Vibration (0.1 to 1 Hz
  •     درختان (Carbon Path Discussion)
  •     عوامل انسانی
در میان عوامل فوق بحث حيوانات، بحث بسیار جالبی است. بطور کلی سنجاب‌ها، موش‌ها به‌خصوص موش صحرايي و موش کور، پرندگان، گربه، مورچه و مار از عوامل اصلی تهديدپکننده قابلیت اطمینان سیستم‌های قدرت به شمار می‌روند.



برای مثال در کشورهای آفریقایی، پرندگان، مورچه و مار علت اصلی قطع برق‌های ناشی از عامل حیوانات هستند، در حالیکه در کشور آمریکا سنجاب و موش کور نقش اول را دارند. در ایران نيز تعداد بسیاری از قطعی‌ها در اثر ورود موش‌ها، گربه‌ها و پرندگان به حوزه سیستم‌های قدرت رخ می‌دهد.

 

به گزارش "برق نيوز" در مناطق جنوبی کشور، تعدادی از قطعي‌ها به دلیل تمایل گاومیش‌ها به خاراندن خود با پايه ‌های شبکه توزيع و سيم مهار آنها ايجاد می‌شود!

مطالعه تعامل حیوانات با سیستم‌های قدرت دانش بسیار جالبی است که در حوزه قابلیت اطمینان سیستم‌های قدرت بدان پرداخته می شود.

البته اخيرا نيز عکسی در شبکه اجتماعی Linkedin پخش شده (عکس زير) که خرس‌ها را هم در زمره حيوانات تهديد کننده قابليت اطمینان قرار داده است!



 منبع: farhadyazdi.com
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار