کد خبر: ۷۳۸۸
تاریخ انتشار : ۰۹:۳۸ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۳
"دومین همایش ایمنی کار در مجاورت شبکه های برق" با حضور مرتضوی معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی، مهندس سعیدی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد و نمایندگانی از اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، راهنمایی و رانندگی، آتش نشانی، نظام مهندسی و اتاق اصناف برگزار شد.

به گزارش "برق نيوز"  این همایش از سوی معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ و دفتر ایمنی و کنترل ضایعات توزیع برق مشهد و به منظور آشنایی هر چه بیشتر صنف جرثقیل داران- داربست کاران- خودروهای حمل مصالح ساختمانی- بالابرهای و دیگر گروههای شاغل در بخش ساختمانی که در مجاورت شبکه های برق فعالیت می کنند، برگزار شد.


در این همایش مهندس سعیدی با بیان اینکه فوت سالانه 750 نفر بر اثر حوادث مربوطه به جریان برق، تأسف آور است گفت: آمار مرگ و میر ناشی از حوادث جریان برق معادل کشته شدگان سقوط 4 هواپیما می باشد و رقم کمی محسوب نمی شود.

امروز دنیا از نعمت برق به بهترین وجه استفاده می  کند اما می بینیم که ما با وجود استفاده از این نعمت، متاسفانه از خطرات آن نیز مصون نیستیم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد با اشاره به دلایل حوادث مربوطه به جریان برق گفت: ناآگاهی مردم از خطرات برق، نبود هم اندیشی منسجم بین سازمان های مرتبط و جزیره ای عمل کردن آنها و همچنین نبود تعریف درست و اصولی از کار موجب افزایش تلفات حوادث برق گرفتگی شده است.

وی با اشاره به اینکه در جامعه مدرن امروز کارها به صورت گروهی انجام و یک نوع هنر محسوب می شود، گفت: عوامل و سازمان های مختلف برای مقابله با این مشکل باید ضمن هماهنگی با یکدیگر، چنین حوادثی را مدیریت کنند و ابزارهای مدرن ما نیز بدون هماهنگی لازم، کارایی نخواهد داشت.

مهندس سعیدی حمایت قوه قضائیه در کاهش حوادث مربوط به جریان برق را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به راهکارهای مناسب جهت کاهش حوادث گفت: اطلاع رسانی کامل ، تغییر رویه در روش ها و اصلاح فرایندها بسیار ضروری است.

وی افزود در موضوع آسانسورها پس از بررسی لازم مشخص شد که از میان 200 شرکت نصب کننده تنها 30 شرکت صلاحیت کار دارند، بنابراین باید رویه ها را اصلاح کرد. وضعیت برخی مجتمع های تجاری در مشهد نیز به مثابه بمبی است که عمل نکرده است و با آموزش های لازم می توانیم مردم را از آسیب های جدی دور کنیم.

تعلل در امر پیشگیری جایز نیست
در این همایش آقای مرتضوی معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز گفت: مقام معظم رهبری پیشگیری را یکی از اولویت های سازمان ها اعلام کرده اند و فرموده اند که پیشگیری باید عالمانه باشد و در این مسیر مشارکت همه سازمان ها و دستگاه ها ضروری است. بنابراین معتقدم امروز تعلل در پیشگیری جایز نیست و متاسفانه به جای اینکه رویکرد ما پیشگیری باشد، مقابله ای است.

وی تغییر رفتار در مقوله پیشگیری و توجه به قانون را از نکات مهم در این امر عنوان کرد و گفت: در قانون تصریح شد که صفر تا 100 نکات ایمنی به عهده کارفرماست و  مرگ 750 نفر در سال آمار کمی نیست و باید تلاش کرد که این آمار کاهش یابد و با اقدامات ملی وسراسری می توان اثرگذار بود. معاون دادگستری استان با اشاره به وضعیت برخی از پاساژها و مجتمع های تجاری که محل انباشت انواع پارچه، الیاف و... شده و خطر در کمین این اماکن می باشد، گفت: باید تدبیر و پیشگیری کرد و به سمت اقدامات پیشگیرانه حرکت کنیم و در این راه نیازمند انسجام هستیم.
منبع: توانیر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار