کد خبر: ۷۳۸۹
تاریخ انتشار : ۱۳:۵۱ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
به مناسبت دهه ف
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای سمنان گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر ۱۵ پروژه این شرکت با اعتبار ۱۱۶ میلیارد و ۹۶۵ میلیون ریال افتتاح خواهد شد.

به گزارش "برق نيوز" سید علی اکبر صباغ در محل شرکت برق منطقه ای سمنان اظهار داشت: دهه فجر انقلاب اسلامی ظرفیت و فرصتی است که باید از آن به شایستگی بهره گرفته شود و ضمن واکاوری برنامه ها و ارائه دستاوردها، پیام انقلاب نیز با صدای رسا در همه شریان های جامعه جریان یابد.

وی ادامه داد: این پروژه ها در شهرهای سمنان، گرمسار، دامغان، مهدیشهر و نیز به صورت استانی اجرا خواهد شد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای سمنان با اشاره به پایان عملیات اجرایی پروژه احداث خط ۶۳ کیلوولت شاهرود –  بسطام افزود: با اجرای این پروژه زمینه برای توسعه برق رسانی مطمئن به مشترکان صنعتی منطقه به خصوص کارخانه سیمان شاهرود فراهم خواهد شد.

صباغ از افتتاح ۹ پروژه توسعه و اصلاح و بهينه سازي تاسيسات شبكه هاي انتقال و فوق توزيع در شهرستان هاي شاهرود، دامغان، سمنان، گرمسار و مهديشهر در دهه فجر سالجاری خبرداد و افزود: برق رساني كارخانه كلران در بخش فوق توزيع و همچنين سه پروژه توسعه و اصلاح و بهينه سازي شبكه هاي انتقال و فوق توزيع را به صورت استاني از ديگر پروژه هاي این ایام الله است.

وی از بهره برداري دو پروژه در حوزه انرژي هاي نو و نصب سامانه هاي فتوولتائيك به ظرفيت ۱۰۰ كيلووات خبر داد و افزود: در دهه فجر امسال نيز سامانه توليد انرژي فتوولتائيك(خورشيدي) با ظرفيت۲۰ كيلو وات به بهره برداري مي رسد.

صباغ همچنین به برخي از پروژه هاي به بهره برداري رسیده در سطح استان نيز اشاره كرد و گفت: از ابتداي مرداد ماه تا پايان بهمن ماه امسال و با احتساب پروژه هاي دهه مباركه فجر ۴۰ پروژه به بهره برداری رسیده كه اعتباري بالغ بر ۳۲۷ ميليارد و ۱۹۵ ميليون ريال براي اين پروژه ها صرف شده است.

وی، اجرای چهار پروژه احداث، توسعه و افزایش ظرفیت و قدرت پست های انتقال و فوق توزیع به ظرفیت ۵۷۰ مگاولت آمپر، پنج پروژه احداث خطوط فوق توزیع به طول ۹۶ کیلومتر، دو پروژه در حوزه انرژی های نو و نصب سامانه های خورشیدی به ظرفیت ۱۰۰ کیلوولت و ۲۹ پروژه توسعه، اصلاح و بهینه سازی و نیز دیسپاچینگ و مخابرات را از این پروژه ها برشمرد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای سمنان، حجم پروژه های در دست اجرا و پیش بینی شده برق منطقه ای سمنان را شامل ۳۰ پروژه با هزینه دو هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: از این تعداد ۲۱ پروژه با یک هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال در دست اجرا است و ۹ پروژه با هزینه ۷۸۰ میلیارد ریال در آینده عملیات اجرایی آن در آینده آغاز می شود.

صباغ همچنين با اشاره به برخي اقدامات و فعاليت هاي اين شركت در حوزه توسعه زيرساخت ها و شبكه انتقال و فوق توزيع استان خاطر نشان كرد: با اجرای اين طرح ها، استان سمنان در حال حاضر به شاه راه تبادل انرژی در کشور و بین استان های خراسان رضوی، گلستان و مازندران تبدیل شده است.

وی با اشاره به فعالیت های چشمگیر عمرانی در حوزه برق استان سمنان طی دو دهه گذشته اظهار كرد: ظرف ۱۰ سال اخير بالغ بر هفت هزارميليارد ريال در شبكه هاي برق استان هزينه شده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای سمنان همچنين به آغاز مطالعات احداث خط انتقال مدرن نيز اشاره كرد و گفت: قرار است اين طرح توسط استانهاي سمنان و اصفهان صورت بگيرد و در حال حاضر نيز مطالعات اوليه آن انجام شده اما هنوز وارد فاز اجرا نشده است.

صباغ ادامه داد: استان سمنان با وجود دو نيروگاه در شهرستان هاي سمنان و شاهرود بالغ بر ۵۰۰ مگا وات در تابستان امسال برق توليد كرده است.

به گفته وی این دو نیروگاه، هم اکنون دارای ۷۵۳ کیلومتر مدار خط انتقال ۴۰۰ کیلوولت با ظرفیت دو هزار مگاولت آمپر، ۴۴۳ کیلومترمدار خط ۲۳۰ کیلوولت با ظرفیت یک هزار و ۹۱۰ مگاولت آمپر و ۹۷۳ کیلومترمدار خط ۶۳ کیلوولت با ظرفیت یک هزار و ۲۸۸ مگاولت آمپر است.
منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار