کد خبر: ۷۵۲۲
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۰ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: صادرات برق از محل تولید مازاد شرکت برق به افغانستان به میزان یک و نیم برابر افزایش خواهد یافت.

به گزارش "برق نيوز" محمدحسن متولی زاده بیان داشت: صادرات برق از محل تولید مازاد تا سقف یک و نیم برابر به کشور افغانستان افزایش خواهد یافت.

وی به افزایش صادرات یک و نیم برابری صادرات برق از خراسان به منطقه برشنا افغانستان اشاره کرد و افزود: میزان صادرات برق از خراسان به افغانستان از حیث ارزشی ۳۰ میلیون دلار است.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی طرفیت مناسبی برای بهره گیری از انرژی های نو همچون انرژی باد درا ارد افزود: در این راستا نسبت به انعقاد قرار داد های مهمی با همکاری بخش خصوصی اقدام و تا سال آینده شاهد بهره برداری از چندین نیروگاه بادی در استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه افق تامین و توزیع برق مشهد تا سال ۱۴۰۴ برنامه ریزی شده است ادامه داد: در دهه فجر امسال نیز تعداد ۱۳ پروژه با هزینه ۶۶ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه این پروژه‌های افتتاحی در سال گذشته عملیات اجرایی آنها آغاز شده است و امسال به بهره برداری می‌رسد گفت: افتتاح شهرک‌های صنعتی درشهرستان قاین و بیرجند، مسکن مهر گلبهار، پست‌های ۱۳۰ کیلو ولت در تپه سلام و فاروج، پست جی آی اس سجاد مشهد، تونل انرژی رضوی به شهدا، پست  کوهستان و فیبر نوری ۱۲۵کیلو متر از جمله پروژه‌های قابل افتتاح در ایام دهه فجر است.

متولی زاده با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه ۴۰۰ کیلو ولت در شهرستان‌های تربت جام و خواف نیز تا پایان امسال آغاز می‌شود گفت: این دو پروژه اوایل سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

متولی زاده از دیگر اقدامات در دستور کار شرکت برق منطقه‌ای خراسان را توسعه بخش بخار نیروگاه‌ها معرفی کرد و گفت:تعداد ۶ واحد بخار با سرمایه گذاری ۲ میلیارد تومان تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد و ۱۴ بخش بخار نیروگاهی دیگر نیز تا نیمه نخست سال آینده افتتاح می‌شود.

۷۰ درصد مشترکان الگوی مصرف را رعایت می کنند

متولی زاده همچنین با بیان اینکه در سطح خراسان ۳ میلیون مشترک برق وجود دارد گفت: ۶۰ درصد مصرف برق استان صرف صنعت و کشاورزی می‌شود که متوسط مصرف صنعت در کشور زیر ۵۰ درصد است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان ادامه داد  خوشبختانه در استان شاهد صرفه جویی مشترکان هستیم به طوری که بالغ بر ۷۰ درصد مشترکان در خراسان در حد الگوی مصرف برق مصرف می‌کنند.

وی اظهار داشت: در بحث اقتصاد مقاومتی در بین صنعت برق کشور پیشتاز هستیم و بیش از ۹۵ درصد تجهیزات استفاده شده و همچنین نرم‌افزارها و سیستم‌های کنترلی با همکاری دانشگاه‌های داخل کشور تولید شده است.

وی با بیان اینکه تلفات در حوزه برق به کمتر از  ۱۰ درصد رسیده بیان کرد: این در حالی است که میانگین کشوری ۱۵ درصد است.

وی با اشاره به اینکه در ارزیابی وزارت نیرو در کشور خراسان رضوی رتبه نخست در کاهش هزینه‌ها را کسب کرده است ادامه داد:در صدد هستیم تا علاوه بر برقی کردن چاه‌های کشاورزی با کمک مسئولان ماشین‌ها و موتورهای برقی در سطح شهر را نیز با اتکا به دانش بومی برقی کنیم.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار