کد خبر: ۷۵۸۲
تاریخ انتشار : ۱۰:۱۷ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
چین در پی توافق انجام شده با آرژانتین، دو نیروگاه هسته ای برای این کشور می سازد.

به گزارش "برق نيوز" توافقنامه ساخت نیروگاه های جدید آرژانتین در دیدار روسای جمهور دو کشور که روز پنجشنبه در پکن صورت گرفت، به امضا رسید؛دولت چین و آرژانتین توافق کردند در مرحله اول، اعتبارات مالی مورد نیاز برای احداث این دو نیروگاه را فراهم کنند.

قرار است شرکت هسته ای «نوکلیر الکتریکای» آرژانتین وظیفه طراحی، ساخت و اجرای این راکتور را بر عهده گرفته و شرکت ملی انرژی چین (CNNC) نیز کار فراهم کردن تجهیزات، کالاها و خدمات لازم را تقبل کند .

صنعت هسته ای چین که بیش از 60 سال قدمت دارد به عنوان یکی از ایمن ترین صنایع هسته ای جهان شناخته می شود و این امر موجب شده تا تقاضای کشور های خارجی برای ساخت نیروگاه های هسته ای توسط چین افزایش یابد.

این کشور اخیرا با هدف سرعت بخشیدن به توسعه انرژی هسته ای خود اعلام کرد که «شرکت بزرگ فناوری برق اتمی» را با «شرکت سرمایه گذاری نیرو»، بزرگترین تولیدکننده برق کشور ادغام می کند.

بر اساس آمار آژانس بین المللی انرژی اتمی، از مجموع 69 نیروگاه هسته ای که در جهان در دست ساخت است، 25 نیروگاه به کشور چین تعلق دارد.

«شی جین پینگ» و «کریستینا فرناندز» همچنین 14 تفاهم نامه دیگر در زمینه های انرژی، سرمایه گذاری، هوافضا، رسانه و فن آوری اطلاعات به امضا رساندند.

رئیس جمهور چین در این دیدار از آمادگی پکن برای سرمایه گذاری و بهبود وضعیت زیرساخت های آرژانتین از جمله شبکه ریلی و سد های آبی خبر داد.

شی جین پینگ گفت: «دو طرف برای بهبود همکاری ها در حوزه های متعدد به ویژه توسعه زیرساخت ها و ارتقای روابط تجاری دوجانبه مصمم هستند.»

«کریستینا فرناندز» نیز با استقبال از تصمیم دولت چین برای انتقال فن آوری هسته ای به آرژانتین تاکید کرد که این مسئله دروازه تعمیق روابط استراتژیک بین پکن و بوینس آیرس است.

رئیس جمهور آرژانتین به منظور گفت وگو و رایزنی درباره توسعه روابط تجاری در بخش های دولتی و خصوصی آرژانتین و چین به پکن سفر کرده است.

دولت چین به منظور گسترش روابط تجاری و سرمایه گذاری در کشور های آفریقای و آمریکای لاتین در نظر دارد تا در یک طرح 5 ساله، 250 میلیون دلار در کشور های آمریکای لاتین سرمایه گذاری کند.

اخیرا صندوق بین المللی پول اعلام کرده طبق پیش بینی ها، اقتصاد چین در سال 2019، 20 درصد از اقتصاد آمریکا بزرگ تر خواهد بود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار