کد خبر: ۷۶۲۹
تاریخ انتشار : ۱۰:۴۴ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
مديرعامل توانير
مديرعامل توانير با اشاره به تغيير رفتار بار شبكه و افزايش پيك روز به دليل استفاده گسترده از سيستمهاي سرمايشي، بخش مهمي از تلاشها و سرمايه گذاريهاي صنعت برق را براي پاسخگويي به ساعات محدودي از مصرف در فصل تابستان عنوان و از بلااستفاده ماندن اين سرمايه گذاري گرانقيمت در ساير فصول سال خبر داد.

به گزارش "برق نيوز" مديرعامل شركت توانير در ادامه، شاخص حاصل از متوسط انرژي مصرفي در پيك بار روزانه تقسيم بر پيك بار همان روز را در سال 87 ، حدود 75 درصد و در تابستان گذشته 92 درصد ذكر كرد كه نشان مي دهد 92 درصد روزهاي پيك، پيك باراست و شبكه فرصت استراحت ندارد.

وي با اشاره به تغيير رفتار بار شبكه و افزايش پيك روز به دليل استفاده گسترده از سيستمهاي سرمايشي، بخش مهمي از تلاشها و سرمايه گذاريهاي صنعت برق را براي پاسخگويي به ساعات محدودي از مصرف در فصل تابستان عنوان و از بلااستفاده ماندن اين سرمايه گذاري گرانقيمت در ساير فصول سال خبر داد.

مهندس حائري با اشاره به ارتقاء شاخص رؤيت پذيري شبكه به 94 درصد، رسيدن شاخص عملكرد سيستمهاي حفاظتي به مرز 90 درصد، كاهش تعداد حوادث گسترش يافته به 46/22 درصد و كاهش تعداد حوادث شبكه با منشاء نامشخص به 7/2 درصد، تخصص، علم و تجربه معاونان بهره برداري برقهاي منطقه اي را يكي از پايه هاي كسب اين موفقيتها عنوان و بر لزوم تداوم تلاشها در اين مسير تاكيد كرد و اظهار داشت: افزايش شاخصهاي مهندسي و توسعه همراه با توازن 2 آيتم بسيار مهم در فعاليتهاي بهره برداري شبكه قدرت در كشور است.

مديرعامل توانير توسعه همراه با توازن را لازمه يك شبكه مهندسي قوي عنوان كرد كه نتيجه آن ورود صنعت برق كشور به دوازدهمين سال بدون خاموشي گسترده (Black out) است و معاونان بهره برداري، نماينده توازن صنعت برق كشور در عمليات بهره برداري و اجرايي محسوب مي شوند و نقش شركتهاي برق منطقه اي، نقش حاكميتي و وظيفه اين شركتها ايجاد ثبات و توازن است.
منبع: توانیر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار