کد خبر: ۷۶۴۰
تاریخ انتشار : ۱۰:۳۶ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و پژوهشگاه نیرو یادداشت تفاهم همکاری در زمینه حمایت و اجرای طرح های تحقیقاتی مرتبط با بخش برق امضا کردند.

به گزارش "برق نيوز" این یادداشت تفاهم به امضاء نصرت الله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و محمدصادق قاضی زاده رییس پژوهشگاه نیرو رسید.

همکاری در زمینه حمایت و اجرای طرح های تحقیقاتی مرتبط با بخش برق و انرژی، تسهیل نوآوری و حمایت از توسعه آن در بخش برق و انرژی ازطریق ایجاد مرکز نوآوری در پژوهشگاه و همچنین حمایت از ایجاد بانک اطلاعاتی مشترک برای آگاهی از کارهای تحقیقاتی انجام شده، موضوع های مطرح در این تفاهم نامه است.


علی اکبر مهاجری معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو در حاشیه امضای این تفاهم نامه با بیان اینکه وزارت نیرو برای کارهای تحقیقاتی در بخش آب و برق دارای چارچوب خاصی است، گفت: در دولت جدید مصوبه ای داریم که موسسه های تحقیقاتی مانند موسسه های مادر عمل کنند و پژوهشگاه نیرو نیز از این امر مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه اولویت های وزارت نیرو در بخش های کلان با تصویب شورای آموزش و پژوهش مشخص شده است، افزود: در کشور ما، مادامی که مدیریت در تحقیقات جایگاه خود را پیدا کند، ممکن است زمان بر باشد اما پس از آن به عنوان یک ایده نو همیشه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

نصرت الله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور نیز با ابراز خرسندی از امضای تفاهم نامه همکاری این صندوق و پژوهشگاه نیرو، ابراز امیدواری کرد که با عملیاتی شدن مفاد این تفاهم نامه، کشور از آن منتفع شود.

وی با بیان اینکه فاصله بین پژوهش و کاربری بنیادی کم شده است، گفت: باید برای نتیجه گیری بهتر، نخست سامانه ای وجود داشته باشد و پژوهشگران بدانند که چه پژوهشی در چه راستایی انجام خواهد گرفت و این تحقیق چگونه مورد حمایت واقع می شود؛ سپس چارچوب اجرایی برای عملی شدن تفاهم نامه وجود داشته باشد و پروژه هایی که ارایه می شود دارای چارچوب بوده و مورد داوری قرار گیرد، در طول اجرا طبق برنامه زمان بندی تحت نظارت باشد و مورد حمایت تخصصی و مالی واقع شود.

براساس این گزارش، با امضای تفاهم نامه بین پژوهشگاه نیرو و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، مشارکت و همکاری های علمی طرفین در زمینه اجرای وظایف امور پژوهشی مرتبط با برق و انرژی، انرژی های تجدیدپذیر و پشتیبانی فنی و مهندسی میسر خواهد شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار