کد خبر: ۷۶۸۲
تاریخ انتشار : ۰۸:۴۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
در 9 ماهه امسال:
از کل تلفات حوادث کار ۹ ماهه امسال ۶۸۵ تن به دلیل سقوط از بلندی، ۳۳۳ تن بر اثر برخورد جسم سخت، ۲۲۸ تن به دلیل برق گرفتگی، ۷۲ تن به دلیل کمبود اکسیژن، ۵۸ تن بر اثر سوختگی و ۱۳۰ تن به دلیل سایر موارد جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان پزشکی قانونی کشور از کاهش ۴. ۳ درصدی تلفات حوادث کار در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش "برق نيوز" از سازمان پزشکی قانونی کشور، با وجود روند صعودی مرگ‌های ناشی از حوادث کار در سال‌های گذشته و رشد این آمار از ۶۹۷ فوتی در سال ۱۳۸۳ به یک هزار و ۹۹۴ فوتی در سال ۱۳۹۲، این آمار در ۹ ماهه امسال، روندی نزولی در پیش گرفت و با ۴. ۳ درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به یک هزار و ۵۰۶ فوتی رسید.

این گزارش افزود: از یک هزار و ۵۰۶ فوتی بر اثر حوداث ناشی از کار طی ۹ ماهه امسال، یک هزار و ۴۹۴ تن، مرد و ۱۲ تن نیز زن بودند. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل یک هزار و ۵۳۹ تن از جان باختگان ناشی از حوادث کاری، مرد و ۲۰ تن نیز زن بودند.

بر اساس این گزارش، امسال، طی ۹ ماه، استان‌های تهران با ۳۶۴، خراسان رضوی با ۱۲۰ و اصفهان با ۱۱۲ فوتی بیشترین و استان‌های کهکیلویه و بویراحمد با پنج، خراسان شمالی با هشت و ایلام و خراسان جنوبی هر کدام با ۹ فوتی کمترین آمار تلفات حوادث کار را داشته‌اند.

براساس گزارش پزشکی قانونی کشور، مطابق آمارهای موجود در حوادث کار ۹ ماهه امسال، سقوط از بلندی با ۵. ۴۵درصد بیشترین علت مرگ در حوادث کار را به خود اختصاص داد که پس از آن اصابت جسم سخت با ۱. ۲۲ و برق گرفتگی با ۱. ۱۵ درصد بیشترین دلایل مرگ در حوادث کار را در برمی گیرد.

این گزارش افزود: از کل تلفات حوادث کار ۹ ماهه امسال ۶۸۵ تن به دلیل سقوط از بلندی، ۳۳۳ تن بر اثر برخورد جسم سخت، ۲۲۸ تن به دلیل برق گرفتگی، ۷۲ تن به دلیل کمبود اکسیژن، ۵۸ تن بر اثر سوختگی و ۱۳۰ تن به دلیل سایر موارد جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین در حوادث کار این مدت از سال، ۲۲ هزار و ۹۴۹ مصدوم حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹ دهم درصد رشد داشته است.

منبع: ایلنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار