کد خبر: ۷۷۱۸
تاریخ انتشار : ۱۱:۵۷ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
اجاق جدید پروفسور ویلسون گرمای خورشید را جذب می‌کند و گرمای نهان آن را برای ذخیره سازی مورد استفاده قرار می‌دهد. بسیار شگفت انگیز است که این اجاق تا ۲۵ ساعت دمایی بیش از ۲۳۰ درجه سانتیگراد را حفظ می‌کند.

به گزارش "برق نيوز" کباب کردن بر روی منقل از زمان گذشته یکی از علایق و تفریحات بوده است اما مسلما به نفع طبیعت هرگز نبوده است. استفاده از ذغال، چه چوب، یا پروپان همگی آلودگی را به هوا اضافه می‌کنند و باعث کاهش کیفیت هوا می‌شوند. تاکنون تمام اجاق‌های خورشیدی همانطور که بر می‌آید به خورشید نیاز داشته‌اند و در نبود نور خورشید کارایی ندارند، بدین‌معنی است که اجاق‌هایی با سوخت سنتی بعد از غروب خورشید مورد نیاز هستند.


 
اختراع جدید دانشمندان انرژی‌های نو دانشگاه ام آی تی که در آینده‌ای نزدیک به بازار می‌آید این مشکل را حل کرده است. این می‌تواند خبر بسیار خوبی برای کشور‌های فقیر و در حال توسعه نیز باشد که مردم آن برای پخت‌و‌پز به چوب و گیاه نیاز دارند.
 
اجاق جدید پروفسور ویلسون گرمای خورشید را جذب می‌کند و گرمای نهان آن را برای ذخیره سازی مورد استفاده قرار می‌دهد. بسیار شگفت انگیز است که این اجاق تا ۲۵ ساعت دمایی بیش از ۲۳۰ درجه سانتیگراد را حفظ می‌کند.
 
 

این تکنولوژی از لنز frensal برای دریافت انرژی و استفاده می‌کند و با این انرژی نیترات لیتیم را ذوب می‌کند. لیتیم نیترات به عنوان یک باتری برای ۲۵ ساعت ایفای نقش می‌کند و گرما را به صورت همرفت پس می‌دهد.
 
پروفسور ویلسون می‌گوید: اجاق‌های خورشیدی بسیاری موجود است اما تعداد کمی از ذخیره‌سازی انرژی بهره می‌برند. پروفسور ویلسون این ایده را بعد از سفرش به نیجریه و استفاده از چوب و گیاهان برای گرمایش و پخت‌و‌پز توسعه و پیاده‌سازی کرده است. استفاده از چوب درختان نه تنها به فرسایش پوشش گیاهی و آلودگی منجر می‌شود بلکه شرایط زندگی برای زنان را نیز بسیار سخت کرده است.


ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار