کد خبر: ۷۷۲۲
تاریخ انتشار : ۰۷:۳۵ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
ماینده شیراز پیشنهاد داد:
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از مسئولان شرکت توزیع برق درخواست کرد تا طرح الزام استفاده ادارات و شهرداری‌های این استان از انرژی خورشیدی را تهیه کنند.

به گزارش "برق نيوز" دکتر جعفر قادری در جلسه مسئولان شرکت توزیع برق شیراز که با حضور معاون برنامه‌ریزی استاندار و مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس برگزار شد، از مسئولان شرکت توزیع برق درخواست کرد تا طرح الزام استفاده ادارات و شهرداری‌های این استان از انرژی خورشیدی را تهیه کند تا از طریق استانداری فارس به دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌های استان ابلاغ شود. وی افزود: در صورت اجرایی شدن این طرح، به‌جای استفاده و اشتراک از شبکه برق، با نصب و بهره‌گیری از سلول‌های خورشیدی برق ادارات و شهرداری‌ها تأمین می‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس بررسی‌ها و برآورد وزارت نیرو، هزینه خرید و نصب هر کیلووات انرژی خورشیدی زیر 10 میلیون تومان است و با توجه به اینکه 50 درصد هزینه سرمایه‌گذاری توسط وزارت نیرو پرداخت می‌شود، استفاده از این سلول‌ها برای دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها مقرون‌به‌صرفه است.

قادری اضافه کرد: مزیت دیگر سرمایه‌گذاری در نصب سلول‌های خورشیدی این است که وزارت نیرو مکلف شده تا برق تولیدی مازاد را از مشتریان خریداری و به شبکه سراسری منتقل کند.

وی ادامه داد: با توسعه و فراهم کردن امکانات و تجهیزات لازم، امکان نصب و استفاده از این سلول‌ها در مراکز و مجتمع‌های تجاری، مسکونی، مناطق روستایی، چاه‌های کشاورزی و واحدهای باغ‌شهری امکان‌پذیر می‌شود و هزینه‌های احداث شبکه و اشتراک و نصب کنتور برق فعلی برای مصرف‌کنندگان کاهش می‌یابد.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی افزود: به دنبال اصلاحیه مصوبه مجلس هستیم تا سهم مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری استفاده از سلول‌های خورشیدی برای مصارف روستاهایی که برق‌رسانی و گازرسانی نشده‌اند به کمتر از 50 درصد کاهش یابد.

این استاد دانشگاه شیراز با تقدیر از مسئولان شرکت برق منطقه‌ای و شرکت توزیع برق شیراز در ارائه خدمات مناسب به مردم، گفت: مراجعات مردمی درزمینهٔ برق کمترین میزان است و این امر نشان می‌دهد که در شرکت برق، کارها به‌خوبی انجام می‌شود و برنامه‌های ابتکاری نیز جای تقدیر و تشکر دارد.

وی درعین‌حال اضافه کرد: معتقدیم کارهای بزرگ دیگری نیز می‌توان انجام داد و انتظار ما و مردم همین است که شرکت برق شیراز در کشور باید به‌عنوان الگو و نمونه شناخته شود.

قادری در مورد راه‌های جلوگیری از تخلفات برخی افراد در استفاده از برق غیرمجاز گفت: به‌منظور رفع موانع و مشکلات موجود در برخی مناطق به مسئولان این استان پیشنهاد دادیم تا علاوه بر امکان استفاده از انرژی خورشیدی، به واحدهای ساخت‌وسازشده که در خارج از محدوده مشخص‌شده توسط طرح هادی روستاها و حواشی شهرها و همچنین باغ‌شهرها، انشعاب برق موقت دهند تا معضل استفاده برق غیرمجاز و سرقتی مرتفع شود.

وی از اجرای طرح روشنایی معابر توسط شرکت توزیع برق قدردانی کرد و افزود: با تلاش و همت شرکت توزیع برق شیراز و همکاری برخی شهرداری‌های این شهرستان موضوع روشنایی معابر در حال اجراست و اقدامات خوبی نیز انجام‌شده و انتظار داریم تا شهرداری شیراز با تأمین 50 درصد هزینه این طرح، نسبت به اجرا و اتمام روشنایی معابر شیراز به شرکت توزیع برق شیراز کمک کند.
منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار