کد خبر: ۷۷۳۸
تاریخ انتشار : ۰۸:۰۷ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
معاون سیستم های اندازه گیری و شبکۀ هوشمند سابا خبر داد:
بر اساس مطالعات انجام شده بر روی شرکت‌های تأمین انرژی که این سامانه را پیاده‌سازی کرده‌اند، با اجرای این طرح بین 5.5 تا 14 درصد کاهش مصرف حاصل شده است.

به گزارش "برق نيوز" معاون سیستم‌های اندازه‌گیری و شبکۀ هوشمند سابا از قابلیت پیاده‌سازی سامانه پیش‌پرداخت برق در طرح "فهام" خبر داد.

مهندس هادی مدقق با بیان اینکه روش پیش‌پرداخت یکی از روش‌های دریافت هزینه برق از مشترکین است که سابقه آن به افزون‌بر 100 سال پیش در دنیا برمی‌گردد، اظهار داشت: در سال‌های اخیر توسعه تکنولوژی و پیاده‌سازی سامانه اندازه‌گیری هوشمند به عنوان یک ابزار نوین در بحث شارش نقدینگی در صنعت توزیع انرژی باعث ایجاد تحول در این روش پرداخت شده و در این راستا در بسیاری از کشورها نصب کنتورهای هوشمند پیش‌پرداختی به‌صورت وسیع آغاز شده است.

مدقق افزود: در طراحی سامانه اندازه‌گیری هوشمند برق ایران (فهام) از ابتدا قابلیت پیاده‌سازی سامانه پیش‌پرداخت پیش‌بینی شده بود.

وی با بیان اینکه پیاده‌سازی سامانه پیش‌پرداخت علاوه بر بهبود وصول درآمد و تنوع‌بخشی به گزینه‌های پرداخت هزینه برق، یکی از راهکارهای مهم برای مدیریت هزینه مشترکان و به تبع مدیریت مصرف برق محسوب می‌شود، گفت: بر اساس مطالعات انجام شده بر روی شرکت‌های تأمین انرژی که این سامانه را پیاده‌سازی کرده‌اند، با اجرای این طرح بین 5.5 تا 14 درصد کاهش مصرف حاصل شده است.

مدقق یادآور شد: با توجه به مزایای اشاره شده کمیته پاسخگویی بار سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا) در ادامه کار تدوین آیین‌نامه برنامه‌های پاسخگویی بار و تنوع بخشی به تعرفه های برق، پس از انجام مطالعه‌ و بررسی اقدام‌های انجام شده در راستای پیاده‌سازی سامانه پیش‌پرداخت در ایران و سایر کشورها، آیین‌نامه مربوطه را در قالب اصلاحیه آیین‌نامه تکمیلی تعرفه‌های برق تهیه کرده است.
منبع: پاون
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار