کد خبر: ۷۸۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳:۳۳ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۳
استاد برجسته حوزه الگوریتم در هفتمین سمینار هندسه محاسباتی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر می‌شود. هفتمین سمینار هندسه محاسباتی سوم تا یازدهم اسفندماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود که در دومین روز از برگزاری این کنفرانس از دکتر محمد قدسی، استاد برجسته حوزه الگوریتم و هندسه تقدیر می‌شود.
مهندس برقی که چهره ماندگار ایران در حوزه الگوریتم شدبه گزارش "برق نيوز" دکتر علی محدث، دبیر هفتمین سمینار هندسه محاسباتی افزود: این سمینار در قالب کارگاه‌های تخصصی طی 10 روز در سه حوزه هندسه محاسباتی، الگوریتم و رباتیک برگزار می‌شود که در این سمینار سه استاد از کشورهای آمریکا و آلمان حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: این سمینار در دو بخش کلاس‌های آموزشی و فعالیت‌های پژوهشی در قالب گروه‌های پژوهشی تشکیل می‌شود.

محدث اضافه کرد: در هفتمین سمینار هندسه محاسباتی از پرفسور محمد قدسی، استاد برجسته حوزه الگوریتم و عضو هیات علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف به عنوان چهره ماندگار دانشگاهی تقدیر می شود.

وی تاکید کرد: ایجاد ارتباط میان محققین و اساتید داخلی و خارجی و ارائه عملکرد پژوهشی و تحقیقاتی ایران به کشورهای خارجی از اهداف برگزاری این کنفرانس است.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به حضور دانشمندان خارجی در سمینار هندسه محاسباتی بیان داشت: برگزاری این سمینار موجب شده تا 10 بورس برای دانشجویان دکتری و بیش از پنج فرصت مطالعاتی برای اساتید کشور فراهم شود.

محدث گفت: تاکنون اساتیدی از کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا، هلند و آلمان در سمینار هندسه محاسباتی حضور داشته اند.

وی اضافه کرد: آشنایی محققان، اساتید و دانشجویان علوم کامپیوتر با مرزهای دانش در زمینه هندسه محاسباتی، ایجاد گروه‌های پژوهشی و تحقیقاتی متناسب با زمینه های دوره، آشنایی مشاهیر علوم کامپیوتر جهان با شرایط مناسب علمی – آموزشی کشور، ایجاد ارتباط بین محققین داخلی و مشاهیر علمی خارجی و ایجاد ارتباط داخلی علمی – پژوهشی و تحقیقاتی از محورهای این سمینار است.

دبیر هفتمین سمینار هندسه محاسباتی بیان داشت: این سمینار ده روزه در قالب مدرسه زمستانی هندسه محاسباتی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

محدث با بیان اینکه هندسه محاسباتی در طول عمر کمتر از ۴۰ سال خود توانسته است به عنوان یک گرایش علمی مؤثر و کارا در حوزه ریاضیات و علوم کامپیوتر مطرح شود، گفت: هندسه محاسباتی (Computational Geometry) و یا هندسه الگوریتمی که موضوع بحث این دوره آموزشی پژوهشی است، یک رشته تخصصی جوان در حوزه علوم کامپیوتر است که کاربردهای بسیار گسترده در علوم مهندسی، فناوری اطلاعات، علوم زیستی، مدیریت، جغرافیا و ‌ریاضیات دارد.

گفتنی است، استاد قدسی که سرپرست کمیته ملی المپیاد کامپیوتر ایران، سرپرست مسابقات برنامه‌نویسی ای‌سی‌ام و یکی از بنیان‌گذاران انجمن کامپیوتر ایران است در ملایر متولد شده و دوره ابتدایی و راهنمایی را در آنجا گذرانده است. وی سپس دوره دبیرستان را در مدرسه علوی تهران گذرانده و کارشناسی خود را در سال ۱۳۵۴ از دانشکدهٔ مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی ارشد خود را در سال ۱۳۵۶ از دانشکدهٔ برق و علوم کامپیوتر دانشگاه برکلی در کالیفرنیا اخذ کرده است.

وی در سال ۱۳۵۸ به عنوان مربی در دانشکدهٔ ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف استخدام شد و در سال ۱۳۶۳ جهت ادامهٔ تحصیل به آمریکا رفت و در سال ۱۳۶۸ دکتری خود را از دانشکدهٔ علوم کامپیوتر دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا گرفت. همان سال به ایران برگشت و به عنوان استادیار دانشکدهٔ تازه تأسیس مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف کار خود را دنبال کرد و سمت‌هایی چون ریاست دانشکده، معاونت تحصیلات تکمیلی و مدیر گروه نرم‌افزار دانشکده را عهده‌دار بود. او در سال ۱۳۷۹ به سمت دانشیاری و در سال ۱۳۸۴ به مرتبه استادی در این دانشکده ارتقا یافت و اکنون نیز در این دانشکده تدریس می‌کند.

او از سال ۱۳۷۱ سرپرست کمیته ملی المپیاد کامپیوتر ایران و سرپرست تیم اعزامی ایران به المپیاد بین‌المللی کامپیوتر و از سال ۱۳۷۸ سرپرست مسابقه برنامه‌نویسی دانشجویی ای سی ام در ایران است. او یکی از بنیان‌گذاران انجمن کامپیوتر ایران بوده و از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۵ عضو هیئت مدیره، رییس و نایب رییس این انجمن بوده و اکنون نیز دارای سمت عضو هیئت مدیره انجمن کامپیوتر ایران یکی از برگزارکنندگان اصلی کنفرانس این انجمن است. کنفرانسی که معتبرترین کنفرانس در زمینه کامپیوتر در ایران بوده و سالانه هزاران مقاله فارسی و انگلیسی را داوری می‌کند.

به سرپرستی او نرم‌افزار حروف‌چینی فارسی‌تک به عنوان اولین نرم‌افزار متن‌باز ایران تولید و از پاییز ۱۳۷۵ به صورت رایگان در اختیار عموم قرار گرفته است.

او از ۲۱ مرداد ۱۳۸۷ با همراهی برخی از اساتید و دانشجویان داخل و خارج از کشور با راه اندازی وبلاگ «استادان علیه تقلب»، تلاشی در راه مبارزه بافعالیت برخی از دانشجویان و اساتید کشور در گونه‌های مختلف کپی برداری از آثار دیگران و چاپ آنها به نام خود، آغاز کرده‌است.

وی تا کنون چند بار توسط دانشگاه صنعتی شریف و همچنین وزارت علوم تحقیقات و فناوری به عنوان استاد برتر انتخاب شده است و همچنین در تیر ماه سال ۱۳۸۴ به پاس خدمت به جامعهٔ انفورماتیک ایران جوایزی را از رییس جمهور وقت دریافت کرده است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: علی محدث ، مهندس برق ، برق
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار