کد خبر: ۷۸۶۹
تاریخ انتشار : ۱۱:۳۸ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۳
مدیر امور برق بروجرد خبر داد:
با اجرای طرح بعثت در چهار ماه گذشته هیچ‌گونه گزارشی از سرقت کابل برق در این شهرستان اعلام نشده است.
سرويس صنعت برق نيوز: بنا بر اعلام مدیر امور برق بروجرد، با اجرای طرح بعثت در چهار ماه گذشته هیچ‌گونه گزارشی از سرقت کابل برق در این شهرستان اعلام نشده است.

به گزارش برق نيوز، محمدعلی خسروی اظهار کرد: تا پیش از اجرای این طرح روزانه به طور متوسط سرقت 60 کیلوگرم سیم در این شهرستان رخ می‎داد که هزینه‌‏های سنگینی را به شرکت توزیع برق تحمیل می‏‌کرد.

وی ادامه داد: این در حالی است که در حال حاضر سرقت سیم‌‏های مسی تقریبا به صفر رسیده است که یکی از مهمترین دلایل آن تبدیل سیم‏‌های مسی به کابل خودنگهدار است.

این مسئول اضافه کرد: در این کابل‏‌ها از سیم‎های آلومینیومی استفاده شده است که ارزش ریالی بالایی ندارند، همچنین این امکان وجود دارد در صورت بریده شدن سیم اتصالی رخ داده و سارقین دچار برق گرفتگی شوند.

خسروی عنوان کرد: همکاری مجدانه نیروی انتظامی این شهرستان یکی دیگر از اهرم‌‏های تاثیرگذاری است که نقش قابل توجهی در کاهش چشمگیر سرقت کابل‏‌های برق داشته است.

وی راه‌اندازی پاسگاه انتظامی در شهرک‎های اندیشه و جهان‌آباد را در کنترل بهتر پلیس در این مناطق موثر دانست و تاکید کرد: مجموع اقدامات صورت گرفته موجب شده، سرقت تجهیزات برقی تقریبا به عدد صفر نزدیک شود.

مدیر امور برق بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند اجرای طرح جایگزینی سیم‎های مسی با کابل‎های خودنگهدار در قالب طرح عظیم بعثت خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‎شود، سال آینده 350 کیلومتر دیگر از شبکه برق‌رسانی این شهرستان به کابل خودنگهدار تبدیل شود.

خسروی تصریح کرد: شبکه انتقال برق همه 189 روستای حوزه شهرستان بروجرد به کابل خودنگهدار تجهیز شده است که این خود نقش موثری در جلوگیری از سرقت کابل برق از مناطق روستایی دارد، حال آن که در گذشته سرقت کابل از روستاها گسترده بود.

وی ادامه داد: همچنین به جرات می‎توان گفت، افت ولتاژ به طور تقریبی در شهرستان بروجرد به طور کامل حذف شده است که این خود موجب جلوگیری از خاموشی‌‏ها در شبکه توزیع شده است.

مدیر امور برق بروجرد اظهار کرد: در صورتی که مشترکان بدهی خود به این شرکت توزیع را به موقع بپردازند، اقدامات گسترده‏‌تری در راستای بهینه‌سازی شبکه انجام می‎شود.
منبع: فارس
برچسب ها: محمدعلی خسروی ، برق
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار