کد خبر: ۷۸۹۸
تاریخ انتشار : ۲۳:۵۶ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۳
مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم از تصویب تغییرات آیین نامه استعداد های درخشان خبر داد
دکتر عبدالرحیم نوه ابراهیم گفت: آیین‌نامه‌ای که مدتی پیش ابلاغ شده بود مورد اعتراض برخی از دانشجویان قرار گرفت و نیاز به بازنگری داشت. گفتنی است سه تغییر در میانگین معدل کارشناسی ،شیوه امتیازدهی به مقالات وکاهش نمره زبان لحاظ شده است.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم از تصویب تغییرات آیین نامه استعداد های درخشان خبر داد و گفت: این آیین نامه ظرف دو سه روز آینده به دانشگاه ها ابلاغ می شود.
دکتر ابراهیمعبدالرحیم نوه ابراهیم گفت: آیین‌نامه‌ای که مدتی پیش ابلاغ شده بود مورد اعتراض برخی از دانشجویان قرار گرفت و نیاز به بازنگری داشت و سه تغییر در این آیین‌نامه به تصویب رسید.

وی ادامه داد: اولین تغییر این بود که میانگین معدل کارشناسی که 16 بود قرار شد با توجه به تفاوت نظام نمره‌دهی دانشگاه‌های مختلف ترازبندی شود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم افزود: همچنین شیوه امتیازدهی به مقالات بر اساس آئین نامه ارتقاء دانشگاه بود که این مساله نیز حذف و مقرر شد جدولی تعبیه شود که متناسب با خود دانش آموختگان امتیازدهی صورت گیرد.

وی یادآورشد: تغییر سوم نیز در مورد نمره زبان بود که نمره زبان در آیین‌نامه قبلی حداقل 70 بود که در آیین‌نامه جدید این نمره به 50 کاهش داده شد.

به گزارش مهر، براساس این گزارش در آیین نامه  استعداد درخشان که به دانشگاه ها ابلاغ شده بود دانشجویان به ضروری بودن نمره زبان انگلیسی و سطح بالای نمره خواسته شده، به ضرورت بالا بودن معدل دوره کارشناسی و امتیاز بندی مقالات پژوهشی و آموزشی براساس آیین نامه ارتقاء اعتراض داشتند.

منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار