کد خبر: ۸۰۹۶
تاریخ انتشار : ۰۸:۳۵ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
مشاور معاون رییس جمهور در امور عراق و وزیر نفت سابق در مورد اقدام وزارت نفت برای ورود به عرصه صادرات برق گفت: صادرات برق کار وزارت نفت نیست و بعید می‌دانم این وزارتخانه دنبال صادرات برق باشد.

به گزارش "برق نيوز" رستم قاسمی تصریح کرد: وزارت نیرو مسوول امور برق است و وزارت نفت مسوول امور نفت.

وی در مورد تمرکز به بازار عراق و آسیب‌های احتمالی با توجه به مشکل داعش و کاهش صادرات برق گفت: عراق بازار خوبی است و حتما اینگونه نیست که کل ظرفیت‌های ایران به سمت بازار عراق باشد اما عراق ظرفیت خوبی است.

مشاور معاون رییس جمهور در امور عراق در مورد کاهش صادرات نیز گفت: کاهش صادرات برق علل مختلفی چون مشکل خط انتقال به خاطر داعش و وجود مشکلات استفاده داخلی داشت و انشا‌الله این موضوع جبران می‌شود.

قاسمی در مورد قیمت صادرات برق گفت: قیمت برق به نظر می‌رسد منطقی نیست. گرچه با کاهش قیمت نفت در دنیا قیمت برق نیز کاهش پیدا می‌کند، ولی قیمت برق صادراتی خیلی منطقی نیست.

مشاور رییس جمهور در امور عراق در مورد قیمت مطلوب برق گفت: با نفت 100 دلاری قیمت برق می‌تواند 17 تا 18 سنت باشد و این رقم منطقی است.

وی در مورد مشکلات شرکت‌های ایرانی در عراق نیز با تاکید بر این‌که دولت از آنها حمایت می‌کند، گفت: در سفر اخیر در اقلیم کردستان توافقات بسیار خوبی صورت گرفته است.

قاسمی در مورد مشکلات بانکی نیز گفت: در سفر اخیر با حضور سیف توافقات خوبی صورت گرفته و به زودی عملیاتی می‌شود. تاکنون مشکلات تا حد زیادی حل شده و در سفر اخیر توافقات خوبی در کردستان صورت گرفته است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار