کد خبر: ۸۱۴۶
تاریخ انتشار : ۲۳:۴۷ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
هواپیمای انرژی خورشیدی سولار ایمپالس 2 که به تازگی پروژه‌ی پرواز به دور دنیای خود را شروع کرده بود توانست رکورد جهانی طی مسافت را بشکند. این هواپیما با پرواز از مسقط عمان به احمدآباد هند توانست رکورد پیشین گروه سولار ایمپالس در بخش طولانی‌ترین پرواز انرژی خورشیدی را بشکند.
برق نیوز: هواپیمای خورشیدی سولار ایمپالس 2 شاید به تازگی پروژه‌ی پرواز به دور دنیای خود را شروع کرده باشد، اما با این حال توانست رکورد جهانی را بشکند. این هواپیما با پرواز از مسقط عمان به احمدآباد هند توانست رکورد پیشین گروه سولار ایمپالس در بخش طولانی‌ترین پرواز انرژی خورشیدی را بشکند.

پرواز 1468 کیلومتری مسقط تا احمدآباد، بخش دوم سفر پنج ماهه‌ی این هواپیما می‌باشد که روز دوشنبه از ابوظبی دبی آغاز شده بود. خلبان این هواپیما، برترند پیکارد، آن را به ارتفاع 8534 متری رسانده و سرعت حدود 100 گره (185 کیلومتر/ساعت) را حفظ نمود تا در ساعت 11:25 شب سه‌شنبه در احمدآباد فرود آمد. پیکارد برای مدت زمان 13 ساعت و 20 دقیقه در هوا بود.

همچنین گزارش شده که برای اولین بار یک هواپیمای انرژی خورشیدی در آسیا پرواز می‌کند. رکورد پرواز قبلی توسط کمک خلبان اندرو بورسچبرگ صورت گرفت. او 1386.5 کیلومتر را با سولار ایمپالس کوچک‌تر اولیه در سال 2013 پرواز کرد.

این گروه در نظر دارند چهار روز آینده را در احمدآباد بگذرانند پیش از آنکه سفر خود به سمت بنارس هند را ادامه دهند.



ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار