کد خبر: ۸۲۲۲
تاریخ انتشار : ۰۹:۴۴ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۴
مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو از دستیابی ایران به دانش فنی ساخت سامانه هیت پمپ به منظور صرفه جویی ۵۰ درصدی در مصرف برق و گاز طبیعی ساختمان ها در فصل تابستان و زمستان خبر داد.
به گزارش برق نیوز یوسف آرمودلی از طراحی و ساخت نخستین سامانه هیت پمپ ۱۰۰ درصد ایرانی توسط متخصصان داخلی خبر داد و گفت: این سامانه در زمستان گرمایش و در تابستان سرمایش ایجاد و از مصرف گاز جلوگیری می‌کند.

مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ایران با بیان اینکه این سامانه از سه ماه پیش راه‌اندازی شده و امروز به‌صورت رسمی به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: این سامانه بیش از ۵۰ درصد در مصرف انرژی در زمستان صرفه‌جویی و در تابستان نیز بیش از ۴۰ درصد در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کند.



این مقام مسئول با تاکید بر اینکه نخستین سامانه هیت پمپ به‌ صورت کاملا ایرانی طراحی و ساخته شده است، اظهار داشت: تمام تجهیزات و حفاری این سامانه به‌صورت ایرانی است که با توجه به اینکه نخستین پایلوت آن بوده، ۲۰۰ میلیون تومان برای ساخت آن هزینه شده است.

وی افزود: با استفاده از هیت پمپ‌‌ها می‌‌توانیم سرمایش مورد نیاز را تامین و با پیک‌‌سایی از این طریق، به شبکه برق کشور کمک کرد.

مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ایران خاطرنشان کرد: طرح هیت پمپ اجراشده کاملا ایرانی است که کسب دانش فنی در مراحل مختلف اجرایی کار را به‌‌دنبال داشت و مستندهای فنی خوبی به‌دست آمده است که می‌‌تواند برای توسعه مناسب آن در آینده استفاده شود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار