کد خبر: ۸۲۶۵
تاریخ انتشار : ۱۱:۱۶ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۴
با حضور وزیر نیرو صورت گرفت:
ازجمله ویژگی‌های مهم این پست حجم و ابعاد کوچک، آسانی و سرعت نصب و راه‌اندازی، عدم تاثیرپذیری از آلودگی‌های محیطی، ایمنی بالا، حفظ مبلمان شهری و کاهش تلفات است. مراحل طراحی، اجرا و پیاده‌سازی این پست که برای نخستین‌بار و با هزینه 23 میلیاردی انجام شد.
سرويس صنعت برق نیوز: بهره‌برداری از نخستین پست بومی 63 کیلوولت کمپکت تمام ایرانی با ظرفیت 15 مگاولت آمپر امروز (دوشنبه 10 فروردین‌ماه 94) با حضور مهندس "حمید چیت‌چیان" وزیر نیرو در مشهد آغاز می‌شود.

مراحل طراحی، اجرا و پیاده‌سازی این پست که برای نخستین‌بار و با هزینه 23 میلیارد ریال انجام شده است، از بهمن‌ماه سال 92 آغاز شد و در مدت یک سال با همکاری دفتر تحقیقات، امور اتوماسیون پست ها، دفتر فنی انتقال، دفتر برنامه‌ریزی فنی و برآورد بار و امور دیسپاچینگ برق منطقه‌ای خراسان به‌عنوان کارفرما، شرکت منیران به‌عنوان مشاور و شرکت کیان ترانسفو به‌عنوان پیمان‌کار اجرا شد.

این پست با تجهیزات ایرانی ساخته شده و با توجه به نخستین تجربه ساخت پست کمپکت فوق توزیع، به استاندارهای ملی مربوط به این نوع پست‌ها نیاز است که در حال تدوین است.

این پست شامل یک ترانس 15 مگاولت آمپری است که با انشعاب از خط 63 کیلوولت توس - چناران تغذیه می‌شود و برخلاف پست‌های معمول، به‌صورت ماژولار ساخته شده است.

ماژول‌های اصلی این پست شامل ماژول ترانس و کلیدخانه 20 کیلوولت است که ازطریق کابل به یکدیگر متصل هستند؛ ضمن آنکه این پست در زمینی به مساحت 120 مترمربع اجرا شده است و با طراحی کلیدخانه 63 کیلوولت به‌صورت GIS، در آینده نزدیک می‌توان در زمینی به ابعاد کمتر نیز آن را اجرا کرد.

ازجمله ویژگی‌های مهم این پست حجم و ابعاد کوچک، آسانی و سرعت نصب و راه‌اندازی، عدم تاثیرپذیری از آلودگی‌های محیطی، ایمنی بالا، حفظ مبلمان شهری و کاهش تلفات است.

با توجه به کاهش قابل ملاحظه ابعاد پست‌های کمپکت، استفاده از این نوع پست در کلان‌شهرها، صرفه‌جویی قابل‌توجهی در هزینه زمین به دنبال خواهد داشت ضمن آنکه با توجه به ماژولار بودن پست، هزینه‌های مربوط به نصب و راه‌اندازی کاهش یافته و سرعت اجرا افزایش می‌یابد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار