کد خبر: ۸۲۹۱
تاریخ انتشار : ۰۹:۴۴ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۴
مدیرعامل شرکت توزیع برق اردبیل:
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل از اجرای 3 واحد بخار در این نیروگاه در سال 94 خبر داد و افزود: در مدت 3 سال این واحدهای بخار راه‌اندازی می‌شود که با این اقدام راندمان تولید در این نیروگاه که در حال حاضر 33 درصد بوده به 60 درصد افزایش یافته و می‌توانیم در این حوزه اقدام به تولید برق بیشتری کنیم.
برق نیوز:علیرضا علیزاده در بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل اظهار داشت:  در حال حاضر در استان اردبیل نزدیک به هزار مگاوات برق تولید می‌شود که بیش از 3 برابر نیاز استان بوده و در صدد هستیم که این میزان را با توسعه واحدهای بخار نیروگاه در استان افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل از اجرای 3 واحد بخار در این نیروگاه در سال 94 خبر داد و افزود: در مدت 3 سال این واحدهای بخار راه‌اندازی می‌شود که با این اقدام راندمان تولید در این نیروگاه که در حال حاضر 33 درصد بوده به 66 درصد افزایش یافته و می‌توانیم در این حوزه اقدام به تولید برق بیشتری کنیم.

وی نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان را یکی از نیروگاه‌های مدرن و نوین برشمرد و بیان کرد: علاوه بر اینکه این نیروگاه نیاز استان را در این حوزه به طور کامل تامین می‌کند در کنار این امر برق تولیدشده مازاد نیز وارد مدار شده و به مناطق مختلف کشور صادر می‌شود تا در امر تولید و مصارف دیگر بکارگیری شود.

علیزاده با بیان اینکه برق یکی از زیرساخت‌های اصلی توسعه به شمار می‌رود تصریح کرد: متاسفانه در استان اردبیل از این زیرساخت با وجود تولید مطلوب و مازاد بر نیاز به درستی استفاده نمی‌شود و اغلب برق تولید شده در بخش مصارف خانگی استفاده شده و مازاد نیاز نیز به شکل خام صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق استان اردبیل گفت: در استان اردبیل در حال حاضر به دلیل نبود کارخانجات و صنایع بزرگ که بتوانیم برق مصرفی را در آنها بکارگیری کنیم برق مازاد تولید شده به شکل خام از استان خارج می‌شود که این یک ضعف اساسی در این حوزه است.

وی اظهار کرد:‌ ما آمادگی کامل داریم تا در صورت راه‌اندازی کارخانجات بزرگ و واحدهای صنعتی عظیم تمامی برق مورد نیاز آنها را تامین کنیم و در این زمینه هیچ مشکل و کمبودی وجود ندارد که امیدواریم با این امر زمینه‌ای فراهم شود تا بتوانیم برق تولیدشده را در خود استان بکارگیری کرده و از این ثروت کلان برای توسعه منطقه استفاده کنیم.
منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار