کد خبر: ۸۵۷۴
تاریخ انتشار : ۱۳:۵۹ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۴
اختصاصی "برق نیوز":
شنیده ها حاکی از این است که فردا یکشنبه 30 فروردین 94 دوباره تجمع اعتراضی کارکنان و اپراتورهای ایستگاه های برق سراسر کشور در مقابل ساختمان ریاست جمهوری برگزار خواهد گردید. سال 93 اپرانورهای پست های برق وزارت نیرو در اعتراض به نامشخص بودن شرایط استخدامی خود در سه مرحله تجمع اعتراضی برپا کرده بودند.
سرويس صنعت برق نیوز: فردا یکشنبه 30 فروردین 94، قرار است دوباره تجمع اعتراضی کارکنان و اپراتورهای ایستگاه های برق سراسر کشور در مقابل ساختمان ریاست جمهوری برگزار خواهد گردید.

یکی از اعضای شورای هماهنگی اين تجمع، ضمن تأيير اين خبر، به "برق نیوز"‌ گفت: اپراتورهای ایستگاههای برق سراسر کشور، در اعتراض به ناديده شدن حقوق‌شان، ساعت 9 صبح فردا، روبروی ساختمان ریاست جمهوری در خیابان پاستور تجمع تجمع خواهند كرد.

به گزارش برق نيوز، سال گذشته نيز اپرانورهای پست‌های برق وزارت نیرو در اعتراض به نامشخص بودن شرایط استخدامی خود در مقابل ساختمان این وزارتخانه تجمع کردند که با قول مساعد وزارتخانه‌ای‌ها این تجمع پایان یافت؛ اما دو روز بعد دوباره این اعتراضات به جلوی مجلس کشیده شد.

پس از یک ماه و عدم رسیدن به خواسته های خود دوباره تجمعی 500 نفره اعتراضی جلوی مجلس شورای اسلامی برگزار شد. علیرغم سه سری تجمع اعتراضی صورت گرفته در سال 93 به نظر می رسد همچنان مطالبات و خواسته های آنها مورد توجه قرار نگرفته است.

در پی آخرین تجمع اعتراضی سال گذشته 500 اپراتور پست‌های انتقال برق فشار قوی جلوی مجلس، 30 نماینده مجلس با امضای طوماری خطاب به وزیر نیرو خواستار استخدام رسمی این کارگران در شرکت‌های برق منطقه‌ای این وزارتخانه شدند. نمایندگان در این طومار به وزیر نیرو یادآوری کرده‌اند که شبکه‌های انتقال برق از خصوصی سازی مستثنی هستند و از او خواسته‌اند نیروهای اپراتوری شاغل در شبکه‌های انتقال برق این وزارتخانه در ردیف استخدامی به خدمت خود ادامه دهند. در عین حال از وزیر نیرو خواسته‌ شده کارگرانی را که از سال ۸۳ به بعد در پست‌های انتقال برق فشار قوی مشغول به کار بوده‌اند استخدام کند.

بعد از تلاش های صورت گرفته سرانجام اواسط هفته  گذشته محجوب نماینده تهران و مسئول تشکیل کارگروه پیگیری وضعیت استخدامی اپراتورهای پست‌های برق سرارسر کشور اعلام کرد كه اولین جلسه کارگروه که متشکل از نمایندگان کمیسیون اجتماعی و انرژی و نماینده دولت و وزارت نیرو و نماینده حقوقی مجلس و همچنین اعضای شورای 7 نفره اپراتوری جهت رسیدگی به مشکل استخدامی اپراتورهای پست های برق در روز یکشنبه مورخه 23 فروردين ماه سال جاری، برگزار مي‌شود. از نتایج این جلسه و موضوعات مطرح شده هیچ خبری منتشر نشده اما شواهد نشان می‌دهد که این جلسه نیز نتوانسته است خواسته‌ها و مطالبات معترضان را برآورده است و همچنان این اعتراضات ادامه دارد.

گفتنی است هم اکنون بیش از ۵ هزار کارگر در سراسر کشور به صورت قرارداد مستقیم در پست‌های انتقال برق فشار قوی کار می‌کنند.


انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
0
1
حتما باید کار به اعتراض و سر و صدا برسه تا توجه کنند. در بقیه بخش ها هم وضع همین وضعه. وضعیت نیروهای پیمانی آب نیرو هم همینه ولی نمیزارن کسی صداش دربیاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
1
3
بدون آزمون استخدام بشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
1
2
بله بدون آزمون ، نیرویی که 12 ساله توی پست داره کار میکنه حالا بعد 12 سال انتظار دارید آزمون بده؟؟؟
اپراتور
|
United States of America
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
1
1
شما متاسفانه ازنيروهای شرکتی
که درتمام تجمعات هستند اسمی نميبريد,درحاليکه به اونها جفای بيشتری ميشه!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
0
0
باسلام
به این شیوه اطلاع رسانی شما کاملا معترضم.در تمام تجمعات اخیر بهره بردارهای پستهای فشارقوی,نیروهای شرکتی و تعاونی بوده اند.درحالیکه در شرایط کاملا یکسان کاری از نیروهای کارمعین حدود500تومن کمتر حقوق میگیریم.اما هیچ اسمی از ما برده نمیشود.و فقط با درج یک خبر تکراری از نیروهای ده و دوازده سال سابقه نام میبرید!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار