کد خبر: ۹۰۳۲
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۱ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۴
مدیرعامل شرکت برق :
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم با اشاره به مشکل سه هزار مگاواتی کمبود برق دراستان بحث مدیریت مصرف را الزامی دانست و گفت: فرهنگ سازی مدیریت مصرف درقم باید از طریق رسانه های گروهی و صدا و سیما جدی گرفته شود.

به گزارش "برق نيوز" مهدی آهنین پنجه اظهار داشت: پیک بار مصرف استان 10.2 دهم درصد در سال 93 نسبت به سال 92 افزایش داشته است که این نرخ تا پایان اردیبهشت ماه امسال 14.6 دهم درصد نسبت به زمان مشابه رشد داشته که در این میزان افزایش قابل توجهی محسوب می شود.


وی با بیان اینکه طبق گزارش هواشناسی سال گذشته در فصل گرما حداکثر درجه حرارت دما 47 درجه بوده و امسال به 48.5 درجه افزایش پیدا کرده است، افزود: با توجه به بالارفتن درجه حرارت دما و در مدار مصرف بودن سیستم های سرمایشی و خنک کننده شبکه های توزیع برق بیشتر تحت فشار قرار می گیرند.

وی با اشاره به تغییر تعرفه گرمسیری قم از 4 به 3 آن را باعث مصرف بیش از حد برق در این استان عنوان کرد،و افزود: سال گذشته رشد مصرف مشترکان خانگی 10.3 درصد، تجاری 8.8 دهم درصد و عمومی 13 درصد است.

مدیرعامل شرکت برق قم، خاطرنشان کرد: هم اکنون حدود 30 درصد خطوط فشار متوسط استان بیشتر از ظرفیت مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه کشاورزان در صورت عدم مصرف در 4 ساعت پیک بار مصرف، برق برای آنها در 20 ساعت دیگر شبانه روز رایگان است ،افزود: پست برق جمکران که دارای دو ترانس است، از 30 مگاوات به 40 مگاوات در حال افزایش است، که یکی از این دو انجام شده و دیگری نیز ظرف سه روز آینده انجام خواهد شد.

مدیر عامل شرکت برق با بیان اینکه یک مورد از ترانس های 30 مگاوات جمکران در پست یزدانشهر مستقر شده است، افزود: یک مورد پست ترانس 30 مگاوات دیگر که آزاد می شود در پست قلعه کامکار نصب خواهد شد، تا 15 مگاوات پست قلعه کامکار به 30 مگاوات تبدیل و 15 مگاوات قلعه کامکار در قنوات مستقر شود، تا مشکل برق برق قنوات نیز حل شود.

وی با اشاره به احداث شبکه 2 مداره برای زمانی که پست برق قنوات در پیک مصرف در مدار قرار نگیرد، تصریح کرد: این شبکه که به طول 3 کیلومتر است، در مواقعی پست برق یزدانشهر در مدار قرار نگیرد مشکل برق این منطقه را حل می کند.

وی گفت: مطابق پیش بینی ها، پیک بار مصرف برق درقم در تابستان سال 94 ،661 مگاوات و در حوالی ساعت 13:15 دقیقه خواهد بود..

وی با اشاره به اضافه شدن 25 هزار مشترک برق ددر سال 93 تعداد کل مشترکین برق استان را 488 هزار مشترک عنوان کرد، و افزود: در سال گذشته رشد مصرف انرژی به میزان 8.1 دهم درصد بوده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: مهدی آهنین پنجه ، برق
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار