کد خبر: ۹۰۴۲
تاریخ انتشار : ۱۱:۵۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۴
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: با پیگیری های انجام شده تمام دکل های برق فشار قوی همجوار محیط های مسکونی داخل شهر ارومیه حذف و به کابل های زیر زمینی مبدا منتقل می شوند.
هادی بهادری در مجمع گروه تخصصی برق سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی افزود: امروز بیلان تولید برق استان مثبت است و پیشرفت های خوبی را در این حوزه شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: زیرساخت های حوزه برق در آذربایجان غربی در حد بسیار خوبی اجرایی و تکمیل شده است.

وی اظهار کرد: دست یابی به تکنولوژی های نوین در تولید و مصرف برق به خصوص سلول های فتو ولتاییک امری بسیار ضروری است و نخبگان جوان و متخصصان این صنعت باید همت خود را به کار گیرند.

وی با اشاره به چالش کمبود آب در آذربایجان غربی گفت: مدیریت بهینه مصرف آب و کنترل برداشت آب در مزارع حاشیه دریاچه ارومیه از برنامه های جدی دولت برای مهار کم آبی و تهدیدات خشکی دریاچه ارومیه است.

وی اضافه کرد: در این بخش همراهی و تلاش دانش آموختگان و مهندسان رشته برق در ابداع و اختراع سامانه های جدید برای برق دار کردن چاهها و نصب کنتورهای هوشمند ضروری است.

موضوع برق دار کردن چاههای کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه یکی از طرح های احیای دریاچه ارومیه به شمار می روند.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: استفاده از سرمایه های اجتماعی و مشارکت آحاد مردم در پیشبرد برنامه های توسعه ای راه گشاست و انجمن ها، گروه های مردم نهاد، متخصصان و فعالان عرصه های ساخت و ساز به عنوان نمایندگان حقیقی مردم در ابن مسیر نقش بسزایی دارند.

در ادامه این آیین با اهدای لوح سپاس از پیشکسوتان صنعت برق آذربایجان غربی و برگزیدگان آزمون مهارت مهندسان رشته برق عضو نظام مهندسی استان تجلیل شد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار