کد خبر: ۹۰۶۳
تاریخ انتشار : ۰۲:۱۸ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
به گزارش برق نیوز،
مدیرعامل جدید شرکت توانیر گفت: بحث گردش شغلی به غیر از اینکه حتی عملکردها چگونه باشد در سیستم لازم است یعنی این امر مدیریت پذیرفته شده در دنیا است که گردش شغلی به نظر یک امر بدیهی است که باید انجام شود حالا ما نیز بررسی‌ها را انجام می‌دهیم.
سرویس صنعت برق نیوز:کردی در پاسخ به این سئوال که کسری و کمبود برق در حال حاضر به چه میزان است گفت: با یک درجه افزایش حرارت در کشور نزدیک به 800 مگاوات به بار شبکه اضافه می‌شود البته بین 35 درجه تا 41 درجه یک نوع جهش بار رخ می‌دهد و از 41 درجه به بالاتر نیز این جهش بار متفاوت می‌شود.

*نزدیک به 2000 مگاوات کسری برق مستند است

وی ادامه داد: نزدیک به 2 هزار مگاوات کسری برق مستند است اما اگر بتوانیم برنامه‌های مدیریت انرژی را به خوبی پیاده کنیم می‌توانیم سر به سر فصل تابستان را سپری کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا به غیر از مدیریت مصرف برق قرار نیست نیروگاه جدیدی وارد مدار شود گفت: ظرفیت‌هایی را داریم که باید آنها را احیاء کنیم که اگر این اتفاق رخ دهد می‌توانیم قدم‌های خوبی برداریم که به عنوان مثال دیزل‌های کوچکی در صنایع وجود دارند که اگر سوخت آنها را تامین کنیم شاید چندان به چشم نیاید اما می‌تواند کمک خوبی به شبکه برق کند.

*برخی از شرکت‌های توزیع برق بحث پیک‌های برق را چندان جدی نگرفته‌اند؟


وی در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود برخی از شرکت‌های توزیع برق بحث پیک‌های برق را چندان جدی نگرفته‌اند گفت:اینطور نیست چرا که به شرکت‌های توزیع برق اعلام کرده‌ایم که سهمیه‌هایی که به عنوان پیک‌سایی می‌دهیم کف سهمیه خود ببینند و سقف آن در اختیار خود شرکت‌های توزیع برق است.

وی ادامه داد:مثلاً اگر به یک شرکتی گفته می‌شود 150 مگاوات پیک‌سایی کند آن شرکت همت خود را در این بگذارد که کف پیک‌سایی 150 مگاوات باشد و هر چقدر می‌توانند پیک‌سایی را افزایش دهند.

کردی گفت: مسائل مدیریت مصرف برق مختص ایران نیست به طوریکه در کشورهای اروپایی و آمریکایی و حتی ژاپن و استرالیا بیشترین برنامه مدیریت مصرف برق را اعمال می‌کنند.

وی افزود: این مدیریت مصرف برق دو بحث دارد که یکی بحث منافع اقتصادی برای هر دو طرف است و بحث بعدی بحث محیط زیست است.

*گردش شغلی به غیر از اینکه حتی عملکردها چگونه باشد در سیستم لازم است


مدیرعامل جدید شرکت توانیر در پاسخ به این سئوال که با آمدن او به عنوان مدیرعامل جدید توانیر از سوی وزیر نیرو آیا او نیز برنامه‌ای برای تغییر مدیران شرکت‌های توزیع برق و برق منطقه‌ای دارد یا خیر گفت: بحث گردش شغلی به غیر از اینکه حتی عملکردها چگونه باشد در سیستم لازم است یعنی این امر مدیریت پذیرفته شده در دنیا است که گردش شغلی به نظر یک امر بدیهی است که باید انجام شود حالا ما نیز بررسی‌ها را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: جابه جایی در برق حساسیت‌های خاص خود را دارد چرا که باید ابتدا پیک برق در نظر گرفته شود و نکته بعدی باید بررسی کنیم ببینیم که آیا نیاز به حضور نیروی جوان‌تر در برخی از پست‌ها و مدیریت‌ها هست یا خیر بنابراین این نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

*بنده اعتقاد بر جابه جایی منطقی و عقلایی را دارم/صنعت برق نباید خود را یک صنعت سیاسی فرض کند

کردی اضافه کرد: بله بنده اعتقاد به جابه جایی منطقی و عقلایی را دارم،صنعت برق نباید خود را یک صنعت سیاسی فرض کند چرا که صنعت برق یک صنعت تکنیکال است.

مدیر عامل جدید توانیر اضافه کرد: بحث اول ما بحث تعهد است و اگر مدیران شرایط لازم و تخصص لازم را داشته باشند مشکلی نیست اما فعلا برنامه ضربتی با توجه به نزدیک شدن پیک برق برای تغییر مدیران صنعت برق را ندارم.

وی ادامه داد: بنده تمام موارد را رصد می‌کنم و حساسیت بیش از حد به صنعت برق چندان سودمند نخواهد بود چرا که صنعت برق در حال حاضر با صنعت برق 15 سال پیش بسیار متفاوت شده است اما به هر حال گردش شغلی جزء شعارهای اصلی ما است.
منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار