کد خبر: ۹۰۸۳
تاریخ انتشار : ۱۱:۲۶ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
رئیس اداره برق نوشهر گفت: سالانه 5 میلیارد تومان برای خسارت ناشی از برق گرفتگی و سرقت انرژی هزینه می‌شود.

به گزارش "برق نيوز" نیکزاد خواجوند شامگاه دوشنبه در نشست دهیاران این بخش که با حضور مدیران دستگاه‌های اداری شهرستان برگزار شد، معضل سرقت انرژی در این شهرستان را جدی خواند و اظهار کرد: در برق رسانی‌‌های غیرمجاز علاوه بر سرقت انرژی، مشکلات ناشی از برق گرفتگی نیز وجود دارد که ضروری است تا دهیاران در این راستا تلاش کنند.


خواجوند با اشاره به اینکه سالانه 5 میلیارد تومان برای خسارت ناشی از برق گرفتگی و سرقت انرژی هزینه می‌شود، بیان کرد: تاکنون 200 انشعاب از کنتورهای فاقد سابقه جمع‌آوری و برای نقاط مشکوک نیز با دادن شماره سریال کنتور نسبت به جمع آوری کنتورهای فاقد اعتبار اقدام شد.

رئیس اداره گاز شهرستان‌های نوشهر و چالوس نیز اشتراک‌پذیری برای ساختمان‌های جدید را بر اساس پروانه و پایان کار ساختمانی ضروری دانست و اظهار کرد: اگر مراجعان از ابتدای کار به سمت ما بیایند و برای نصب کنتور گاز و شبکه‌های حفاری با شرکت گاز مشورت کنند مشکلی پیش نمی‌آید.

رضا باقری با بیان اینکه عدم هماهنگی بین دستگاه‌های خدمات‌رسان و اداره گاز به شبکه‌های گازرسانی آسیب می‌رساند، افزود: سال گذشته تصمیم گرفتیم تا خدمات مربوط به گاز مانند اشتراک‌پذیری، تغییر نام، نصب کنتور و ... را به دفاتر پیشخوان شهری و روستایی ارجاع دهیم تا مراجعان برای دریافت خدمات دچار زحمت نشوند.
رئیس اداره راه و شهرسازی نوشهر نیز با تاکید بر استعلام مراجعان توسط این اداره برای ساخت‌وساز، گفت: به روستاهایی که نیاز به خط‌کشی جاده دارند می‌توانند درخواست خود را به اداره راه شهرسازی ارائه دهند.

درویش‌علی میار اجرای حفاری‌های روستاها را منوط به استعلام راه و شهرسازی دانست و بیان داشت: برای حفظ و نگهداری آسفالت لازم است تا حفاری‌ها در منتهی‌الیه شانه جاده صورت بگیرد و دهیاران باید در ارائه ساختار روستایی و شبکه راه‌های اصلی، فرعی، امام‌زاده، مسجد و ... با طراحی نقشه‌ای تاسیسات را در اختیار بخشداری و راه و شهرسازی قرار دهند تا در زمان بروز بحران بتوان راحت‌تر مشکلات را برطرف کرد.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان نوشهر نیز در این نشست انشعابات غیرمجاز در روستاها را عامل هدررفت آب آشامیدنی برای روستاییان عنوان کرد و افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته مبنی بر خشکسالی در تابستان امسال باید ناملایمت‌ها و کدورت‌ها را کنار گذاشت و فرهنگ مصرف صحیح آب شرب در روستاها را برای اهالی نهادینه کرد.

خلیل اسماعیلی با تاکید بر اینکه آب شرب با هزینه‌ای بالا به دست می‌آید و نباید آن را با بهای اندک از دست داد، ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر روستاهای بخش مرکزی نوشهر دارای خانه باغ هستند بنابراین باید توجه کنند که از آب شرب برای مصارف غیرشرب استفاده نشود.

وی با رضایت‌مندی از رابطه متقابل بین آب و فاضلاب روستایی و دهیاران در بخش مرکزی نوشهر گفت: از آنجایی‌ که منابع توزیع و تولید مانند چاه، شبکه و پمپ در داخل روستاها خلاصه می‌شود بنابراین باید این رابطه وجود داشته باشد تا با صرف انرژی کمتر به سرمنزل مقصود برسیم.
منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار