کد خبر: ۹۱۰۷
تاریخ انتشار : ۰۹:۱۰ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین سازمان نظام مهندسی استان تهران، شرکت توزیع برق تهران بزرگ و شرکت توزیع نیروی برق استان تهران به منظور نظارت و حفاظت از تاسیسات برق واقع در محدوه فعالیت این سه دستگاه به امضا رسید.

به گزارش "برق نيوز" صابر پیربرناش افزود: هدف از انعقاد این تفاهم نامه نظارت و کنترل بخش های حریم تاسیسات عمومی شبکه های برق، سیستم زمین و تابلوهای اندازه گیری بوده که با حضور نمایندگان سازمان های مربوط در محل سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران به امضا رسید.

وی افزود: این تفاهم نامه براساس شیوه نامه اجرایی تهیه شده به عنوان فاز اول از شیوه نامه اجرایی نظارت بر طراحی و اجرای استاندارد تاسیسات برق کلیه اماکن است.

به گفته پیربرناش تعهدات طرفین این تفاهم نامه شامل ارایه بستر مناسب نرم افزاری و سخت افزاری بین شرکت های توزیع (تهران بزرگ و استان تهران) و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برای تسهیل در ارایه خدمات به شهروندان است.

مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: معرفی نمایندگان توسط سه طرف این تفاهم نامه به صورت کتبی برای شرکت در کمیته هماهنگی اجرای تفاهم نامه ظرف دو هفته، الزام و اهتمام به حضور منظم و فعال نمایندگان در نشست هماهنگی و حمایت از اجرای مفاد تفاهم نامه و شیوه نامه اجرایی این تفاهم نامه با استفاده از تمام امکانات، ساز و کار سازمانی و اداری از موارد مطروحه در این تفاهم نامه است.

وی افزود: در پی اجرای این تفاهم نامه نظارت بر سیستم زمین کلیه اماکن، تفاهم نامه سه جانبه سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، وزارت راه و شهرسازی و سازمان توانیر نیز اجرایی شده است.

پیربرناش یادآور شد: مهندسان برق عضو سازمان نظام مهندسی به عنوان کارشناس ارت، ناظر بر اجرای سیستم ارت متصل به شبکه توزیع نیروی برق شهر خواهد بود.

وی گفت: این امر منجر به کاهش مشکلاتی از قبیل افزایش ولتاژ شبکه در اثر قطعی سیم نول، خواهد شد و در نتیجه کمک شایانی به کاهش برق گرفتگی ها و سلامت تجهیزات می شود.

پیربرناش افزود: با اجرای بند دیگری از تفاهم نامه، مهندسان برق عضو سازمان نظام مهندسی بر ساخت و نصب تابلوی لوازم اندازه گیری نیز نظارت می کنند تا هم مالکان و هم شرکت توزیع برق از مزایای این نظارت بهره مند شوند و خطراتی از قبیل آتش سوزی در این تابلوها به میزان چشمگیری کاهش یابد.

مدیر روبط عمومی سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: این تفاهم نامه به مدت سه سال قابل اجرا است و پس از آن در صورت لزوم تمدید می شود.

این تفاهم نامه بین حیدر جهان بخش نایب رییس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، سید محمد هاشمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ و سید علی بربند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران منعقد شد.

ارت همان earthبه معنی زمین است و از سیم ارت برای حفاظت افراد در برابر برق گرفتگی استفاده می شود، به این صورت که بدنه دستگاه با یک سیم به زمین متصل می شود و اگر سیم مثبت به بدنه اتصال کند، فیوز برق می پرد، به این نوع اتصال به زمین، ارت کردن می گویند .
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار