کد خبر: ۹۱۰۹
تاریخ انتشار : ۱۲:۲۵ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۴
ششمین کنفرانس انرژی پاک شب گذشته با موضوع تاکید بر افزایش سرمایه گذاری در بخش انرژی های تجدید پذیر و حمایت از بخش خصوصی در شهر مریدا MERIDA در ایالت یوکاتان در شرق مکزیک برگزار شد.
سرویس علمی برق نیوز:پدرو خواکین Pedro Joaquin وزیر انرژی مکزیک طی سخنانی در مراسم گشایش این کنفرانس خطاب به وزیران و نمایندگان شرکت کننده از 22 کشور جهان و کمیسیون اروپایی در این نشست دو روزه گفت انرژی های پاک و غیر آلاینده ، عامل بسیار مهم و قدرتمندی در سازندگی جهانی به مراتب متوازن تر به شمار می روند .

وی با اشاره به طرح های این کشور به منظور اصلاح الگوی مصرف انرژی در سال 2014 و گشودن صنعت انرژی به روی سرمایه گذارش بخش خصوصی تاکید کرد انرژی پاک می تواند راهگشای فرصت های نوینی برای تجارت و سرمایه گذاری سود آور در بخش های مختلف باشد.

عدنان امین رئیس آژانس بین المللی انرژی های تجدید پذیر نیز اعلام کرد جهان در آستانه انقلاب انرژی قرار دارد و لازم است شرکت های خصوصی نقش بزرگتری در این زمینه ایفا کنند.

وی در عین حال بر لزوم توسعه «‌ شبکه های برق رسانی هوشمند «‌ که به تولید کنندگان و مصرف کنندگان در ارتقای بهره وری در مصرف انرژی به شیوه های به مراتب مقرون به صرفه تر و سود آورتر کمک می کنند ، تاکید کرد.

وزیر علوم و فناوری چین نیز طی سخنانی در این کنفرانس اعلام کرد همه کشورهای جهان باید نهایت تلاش خود را در ارائه و کاربرد منابع گوناگون انرژی مانند انرژی بادی ، آبی و برق خورشیدی به کار گیرند.

وی افزود :‌ «‌ ما باید شبکه های گسترده ای از همه انواع منابع انرژی ایجاد کنیم . کشورهای جهان باید به منظور کاهش انتشار گازهای مضر گلخانه ای ، میزان کاربرد سوخت های فسیلی را کاهش دهند. »‌

وی از دولت های جهان خواست تا ‌ استفاده از انرژی های پاک را به عنوان شیوه ای برای کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن به سطحی قابل قبول و عقلانی معرفی و توسعه دهند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار