کد خبر: ۹۱۲۸
تاریخ انتشار : ۱۷:۰۶ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۴
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس:
همایش مدیریت مصرف انرژی درساختمان های اداری درشهرستان آباده با حضورفرماندار و مدیران اداره های آن شهرستان برگزارشد.
سرویس صنعت برق نیوز:مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس دراین همایش ازکاهش 10 درصدی مصرف انرژی برق درتابستان گذشته دراستان فارس خبرداد واظهارداشت : شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با اجرای فعالیت های مهم پیک سایی موفق شد درسال گذشته به نتایج قابل قبولی دست یابد وبه عنوان یکی از سه شرکت برتر در زمینه پیک سایی در کشور مطرح گردد .

به گزارش برق نیوز مهندس زینل قنبری ادامه داد : درسال گذشته  نتیجه فعالیت های پیک سایی درسطح کشور، کاهش میزان ۱۹۳۰ مگاوات از نیاز مصرف اوج بار شبکه سراسری وصرفه جویی حدود 8 هزارمیلیارد تومانی  بود.

وی با مطلوب توصیف کردن وضعیت فارس درزمینه پیک سایی خاطرنشان کرد :درسال گذشته  شرکت توزیع نیروی برق استان فارس موفق شد حدود110مگاوات  صرفه جویی انجام دهد که این میزان در کل رقم صرفه جویی کشورقابل ملاحظه است .مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس دربخشی دیگر از سخنان خود با مثبت ارزیابی کردن ارتباط میان مصرف کنندگان خانگی ، کشاورزی ، صنعتی و تجاری با بخش مدیریت مصرف بیان داشت: این همکاری ها باعث شد پیک سال 93 با وجود افزایش تعداد مشترکان  تقریبا با سال 92 یکسان باشد که از طرف شرکت توانیر از عملکرد این شرکت تقدیر به عمل آید.

در ادامه این همایش مدیر دفتر مدیریت مصرف  و کاهش تلفات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس نیز اظهار داشت : یکی ازمصادیق مدیریت این است که بتوانیم با منابع محدود مصارفمان را مدیریت کنیم .شاهرخ آزرم افزود : رشد برق در دنیا سالیانه 7/3 درصد است  درحالی که درایران این رقم  در حدود 7درصد می باشد.

این مقام مسئول برنقش مثبت مدیران درکاهش مصرف برق دراداره ها تاکید کرد و گفت : داشتن استراتژی در سازمان برای بهینه سازی مصرف انرژی و اشراف به هزینه های انرژی دو مقوله مهمی است که مدیران بایستی دربحث کاهش مصرف انرژی درسازمان خود مد نظرداشته باشند.

آزرم، اطلاع رسانی و آموزش روش های بهره وری انرژی به کارکنان و اتخاذ  سیاست های جدید در جهت اجرای بهینه سازی مصرف و هم چنین ملاک قراردادن  صرفه جویی انرژی درخرید تجهیزات جدید را از دیگر موارد مهمی برشمرد که مدیران باید در بحث کاهش مصرف انرژی در سازمان خود مدنظر قرار دهند.

آزرم درادامه بر لزوم کنترل مصرف انرژی در بخش های مختلف ساختمان های اداری و دولتی نیز تاکید کرد و افزود : در اداره ها و سازمان ها ، روشنایی ساختمان تا ۵۰ درصد هزینه های برق را به خود اختصاص می دهد که برخی ازاین تجهیزات در مواقع بدون استفاده روشن می مانند.

وی خاموش کردن لامپ ها درزمان ترک اتاق ها،استفاده از نور روز جهت روشنایی ، کنترل میزان نور فضاها در بخش های مختلف  واستفاده از لامپ های فلورسنت با قطر کم را از راهکارهای مفید درمدیریت مصرف انرژی درسازمان ها برشمرد و بیان داشت:بکارگیری لامپ های کم مصرف و لامپهای LED،استفاده از سیستم هوشمند روشنایی و لوازم کاهش دهنده مصرف  برق مانند تایمر، سنسور حضور ، سنسور حرکت و ... در فضاهای کم تردد مانند راهروها و سرویس بهداشتی نیز از دیگر موارد مفید و موثری هستند که می توانند تا حد زیادی در صرفه جویی انرژی موثر باشند. آزرم درادامه سخنان خود بر لزوم توجه به سیستم های سرمایشی سازمان ها نیز تاکید کرد و اظهار داشت : این بخش قسمت زیادی از انرژی مصرفی را به خود اختصاص می دهد که با عایق کاری می توان تا ۹۰ درصد از تلفات انرژی جلوگیری کرد .

در بخشی دیگر از این مراسم فرماندار آباده نیز برلزوم صرفه جویی در مصرف انرژی در اداره ها تاکید کرد و گفت :گاهی اوقات دیده شده است که یک اداره ای جهت امنیت مکان،ازتعدادزیادی
 لامپ های روشن یا حتی پروژکتور استفاده کرده است که این امر هزینه برق مصرفی آن اداره را بالا می برد دکترمحمد رضا زارع افزود: خوشبختانه در حال حاضر با اجرای راهکارهای بهینه مصرف توانسته ایم خاموشی ها را به حداقل برسانیم تا ازاین طریق بتوانیم ضمن کاهش هزینه ها ،رضایت مردم نیز حاصل گردد.این مقام مسئول تصریح کرد : محدودیت های مالی وانرژی می طلبد تا همگان نسبت به مصرف برق احساس مسئولیت کنند که از این منظر نقش مدیران و مسئولان در ترویج فرهنگ بهینه سازی مصرف انرژی بسیارمهم است .

در ادامه این مراسم از پارک علم وفناوری شهرستان آباده واز تولیدات لامپ های  LEDدر این مکان وهمچنین دیگر فعالیت های جاری پارک مزبور بازدید به عمل آمد.قنبری ،مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس ضمن بازدید وکنترل عملکرد لامپ های LED تولیدی این مرکز گفت : در صورتی که تولیدکننده بتواند تاییدیه های لازم را از اداره کل استاندارد و شرکت سابا بگیرد شرکت توزیع نیروی برق استان فارس نیزاین آمادگی را دارد تا از این شرکت حمایت های لازم را به عمل آورد .لازم به ذکر است در پایان با موافقت مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس مقرر گردید ساختمان فرمانداری شهرستان آباده به عنوان نمونه ازنظرساختارروشنایی بهینه سازی گردد وبه عنوان یک ساختمان الگو درزمینه مدیریت مصرف درشهرستان معرفی و دیگر اداره ها نیز مشابه آن اقدامات را انجام دهند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار