کد خبر: ۹۱۳۳
تاریخ انتشار : ۱۰:۰۵ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
از اعضای کمیته درخواست شد در برخورد با مارک های جعلی، با ارائه نامه کتبی و مستندات مربوطه امکان دفاع، کمیته را در جهت جلوگیری از جعل مارک فراهم سازند.
سرویس صنعت برق نیوز:در ابتدای این نشست نمایندگان تعیین شده کمیته ، به ارائه گزارشی از جلسات اخیر کمیته های عمومی سندیکا پرداختند.  در این خصوص چگونگی تشکیل فدراسیون و تبدیل کمیته یراق آلات انتقال نیرو به انجمن یا ادغام با دیگر کمیته ها و  نیز ارسال طرح میثاق نامه این کمیته به اعضا به منظور بررسی و اعلام نظر درمورد لزوم تدوین میثاق نامه مشابه، از موضوعات محوری این گزارش بود. همچنین در ادامه به قرائت نامه شرکت فرآورده سازان شایان در پاسخ نامه دبیر کمیته حقوقی و قراردادهای سندیکا، با موضوع درخواست تعدیل ضریب مالیاتی تولید کننده از 14 درصد به 10 درصد پرداخته شد.

در این جلسه اعضای کمیته ضمن مطرح کردن موضوع مارک های جعلی یراق آلات توزیع، این امر را  از جوانب مختلف از جمله تلاش در جهت خرید مستقیم شرکت های وابسته به وزارت نیرو از تولید کنندگان یراق آلات توزیع ، فعال شدن شرکت های عضو کمیته در اخذ تائید صلاحیت ها ، انعقاد میثاق نامه به منظور صیانت از حقوق حقه اعضای کمیته مورد بحث و بررسی قرار دادند.

 بر همین اساس از اعضای کمیته درخواست شد در برخورد با مارک های جعلی، با ارائه نامه کتبی و مستندات مربوطه امکان دفاع، کمیته را در جهت جلوگیری از جعل مارک فراهم سازند. همچنین  مقرر شد فرم اطلاعات محصولات به همراه فرم نمونه تکمیل شده به منظور تکمیل و ارائه اطلاعات محصولات به شرکت های عضو کمیته ارسال شود تا پس از اخذ اطلاعات در جلسات آتی کمیته مطرح و تصمیم گیری لازم به عمل آید .

مطابق تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه در خصوص ادامه بررسی تائید صلاحیت ها، با اشاره به نامه مدیر کل دفتر امور تحقیقات برق شرکت توانیر در خصوص واگذاری ارزیابی مدارک 11 شرکت تامین کننده انواع یراق آلات توزیع به شرکت مهندسین مشاور غرب نیرو، از شرکت های عضو درخواست می شود موارد درخواستی شرکت مهندسین مشاور غرب نیرو را در جلسه آتی کمیته مطرح کنند تادرصورت لزوم پس از جمع بندی پاسخ لازم تهیه و ارائه شود .

درخلال این نشست موضوع قرارداد تیپ و وصول مطالبات اعضای کمیته از دیگر موضوعات محوری بود که در خصوص پیگیری مطالبات اعضا ضمن قرائت نامه های شرکت قوی ساز نیرو و سندیکا اعلام شدکه پیگیری این مطالبات  ونیز تدویق قرارداد  تیپ همواره در دستور کار هیات مدیره و بدنه اجرایی سندیکا قرار دارد.

در خلال این نشست اعضای کمیته ضمن اشاره به توافق صورت گرفته در دیدار اخیر اعضای هیات مدیره سندیکا با معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو، مبنی بر تشکیل کارگروه مشترکی متشکل از مدیران کل حوزه برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو و نمایندگان سندیکا، موضوع قرارداد تیپ را اصلی ترین اولویت های هیات مدیره و کمیته حقوقی برشمردند و مقررداشتند کارگروه مشترکی متشکل از مدیران کل حوزه برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو و نمایندگان سندیکا به منظور پیگیری مطالبات و در خواست های سندیکا و موضوع قرارداد تیپ طی جلسات منظم به صورت دو هفته یک بار تشکیل شود. در پایان بر نقش هر یک از اعضای کمیته در پیگیری موارد فوق تاکید شد.

منبع:سندیکای صنعت برق

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار