کد خبر: ۹۱۷۶
تاریخ انتشار : ۰۹:۳۶ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی گفت: بر اثر برق گرفتگی در شهرک سرمایه گذاری خارجی تبریز یک نفر کشته و دو نفر مصدوم شدند.

به گزارش "برق نيوز" حبیب حسینقلی زاده ا بیان اینکه برق گرفتگی ممکن است به ستون فقرات مصدوم آسیب وارد کند، تاکید کرد: در چنین مواردی نباید مصدوم را حرکت داد و یا از او خواست که حرکت کند.

وی اظهار کرد: ضروری است مصدوم را با وسیله ای که حالت تخت مانند دارد به مکان دیگری منتقل و منتظر رسیدن تکنسین های اورژانس باشند.

به گفته کارشناسان، بهترین اقدام در مواجه با برق گرفتگی قطع برق از محل کنتور بوده و در صورت دسترسی نداشتن به کنتور سعی شود مصدوم را با اشیای خشک و ابزار نارسایی چون چوب یا پلاستیک از منبع برق جدا کنند.

اگر هنگام نزدیک شدن به مصدوم احساس مور مور شدن و قلقلک در پاها وجود داشت این حس نشان دهنده آن است که در زمین پر الکتریسیته قرار دارید و در این زمان آرامش خود را حفظ و فوری یک پای خود را از روی زمین بلند کرده و به صورت لی لی از محیط خارج شوید.

بر اساس این گزارش، متاسفانه در شهرک سرمایه گذاری خارجی تبریز که در 17 کیلومتری این شهر قرار دارد و یکی از شهرک های صنعتی استان می باشد مرکز بهداری و اورژانسی برای امداد رسانی فوری در چنین مواردی پیش بینی نشده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: برق ، برق گرفتگی
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار