کد خبر: ۹۱۸۹
تاریخ انتشار : ۱۱:۲۵ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام گفت: در نیمه‌ی دوم سال قرائت میزان مصرف و حتی تخلفات از راه دور انجام می‌شود.
هادی شیرخانی اظهار کرد: وظیفه‌ی شرکت توزیع برق تنها تأمین برق بوده و در نظارت‌ها نیازمند تعامل مأموران انتظامی هستیم چون صنعت برق به‌عنوان دومین یا سومین نعمت بعد از سلامتی و امنیت بشمار می‌آورد که بی‌شک اگر برق نباشد برقراری امنیت با مشکل روبرو می‌شود، چون زندگی پیچیده امروزی به برق وابسته است و عدم وجود این نعمت، خدمات سایر دستگاه‌های خدماتی را با مشکل روبرو می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام با بیان این‌که در نیمه‌ی دوم سال قرائت میزان مصرف و حتی تخلفات از راه دور انجام می‌شود، گفت: یکی از کارهای این شرکت در زمینه‌ی مصرف انرژی در سال 94 این است که یک فیلم سینمایی با عنوان «چراغ خانه را به خانه روا داریم» در مرکز استان تولید و به مرحله نمایش برسد.

وی آبفار شهری و روستایی را بدهکارترین ادارات به شرکت توزیع برق به‌علت مصرف بالای برق در پمپاژ آب معرفی کرد و افزود: آبفای استان با 12 میلیارد تومان بدهی پرمصرف‌ترین اداره در حامل انرژی برق است که با مجموع سایر بدهی‌ها میزان مطالبات به 30 میلیارد تومان رسیده است که 4 میلیارد آن مربوط به بخش صنعت است.

شیرخانی با بیان این‌که بیشترین مصرف‌کنندگان انرژی برق در استان ایلام، مشترکان خانگی هستند و به‌دنبال درآمدزایی بدین واسطه پائین است، خاطرنشان کرد: کمتر از یک درصد در بخش صنعت، 3 درصد در بخش کشاورزی البته با بیشترین مصرف و 5 درصد مصرف برق در بخش عمومی است.

وی تصریح کرد: 14 هزار واحد مسکن مهر در استان احداث شده است که تاکنون 10 هزار واحد آن برق‌دار شده‌اند، اما بقیه‌ی این واحدهای مسکن مهر در شهرستان دهلران، موسیان و مهران به‌علت عدم استقبال متقاضیان بدون سکنه بوده و هرگاه نیازمند برق‌رسانی باشند شرکت توزیع عملیات برق‌رسانی را انجام می‌دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام با تأکید بر این‌که 2000 مگاوات ساعت در کل کشور کمبود برق وجود دارد، گفت: در این زمینه نیازمند فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌های جمعی هستیم تا مردم با سرقت از شبکه‌ی برق و انرژی آشنا شده و به گونه‌ای عمل شود که استان ایلام مردمی قانون‌گریز در سطح کشور معرفی نشوند.

شیرخانی با بیان این‌که مصرف برق در استان ایلام خارج از حد استاندارد دارد، یادآور شد: حداقل 23 تا 27 درصد مصرف برق بیش از حد استاندارد است و 23 درصد انرژی در حال تلف شدن است که این اتلاف قسمتی مربوط به تجهیزاتی است که 5 درصد آن به‌علت فرسودگی و شبکه توزیع است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ساکنان شهرستانی دهلران به مدت 9 ماه(فروردین تا پایان آذرماه)، مهران به مدت 7 ماه (اردیبهشت تا آبان)، دره‌شهر و آبدانان به مدت شش‌ماه (اردیبهشت تا پایان مهرماه) مشمول تعرفه‌های گرمسیری قرار می‌گیرند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار