کد خبر: ۹۱۹۶
تاریخ انتشار : ۱۱:۲۹ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت: تولید برق از نیروگاه سد سیمره تا پایان سال 94 امکانپذیر می شود.

به گزارش "برق نيوز" شاپور پولادی در جریان بازدید روز شنبه گذشته وزیر نیرو از طرح و نیروگاه سد سیمره اظهار کرد: تاکنون بیش از یک میلیارد و 20 میلیون متر مکعب ذخیره سازی آب پشت سد سیمره انجام شده که برای تولید برق و بهره برداری از ایستگاه تلمبه ذخیره آن این حجم کافی نیست.


وی افزود: برای بهره برداری از توربین های تولید برق حداقل باید حجم ذخیره آب به یک میلیارد و 600 میلیون متر مکعب برسد که پیش بینی می شود حداکثر تا پایان سال 94 تولید برق از سد سیمره و ایستگاه تلمبه ذخیره آن به بهره برداری برسد.

معاون استاندار ایلام با تاکید بر تکمیل ایستگاه تلمبه ذخیره و تجدید مطالعات با همکاری دولت و مشارکت بخش خصوصی یادآور شد: آمادگی وزارت نیرو برای خرید تضمینی برق تولیدی سد سیمره این امکان را فراهم می آورد تا بازگشت سرمایه، سرمایه گذاران بخش خصوصی تضمین و آنان به مشارکت در سرمایه گذاری در سد و نیروگاه سیمره ترغیب شوند.

پولادی ادامه داد: خشکسالی، کم بارانی و کم آبی رودخانه سیمره در سال های اخیر باعث کند شدن روند آبگیری و نرسیدن به اهداف بلند مدت طرح تلمبه ذخیره شده که با پیگیری استاندار و مسوولان استانی و همکاری وزارت نیرو هم اکنون این فرصت بوجود آمده تا با تجدید مطالعات طرح زمینه مشارکت بخش خصوصی با همکاری دولت فراهم آید که امیدواریم تلاش های دولت تدبیر و امید با افزایش بارش ها و نزولات جوی همراه باشد تا دسترسی به افق طرح تسهیل شود.

سد سیمره از نوع بتنی دوقوسی با ارتفاع 180 متر از پی، طول تاج 202 متر و عرض تاج شش متر است که پس از اتمام مرحله آبگیری آن، دریاچه ای به طول 38 کیلومتر و وسعت 7000 هکتار و حجم 3.21 میلیارد مترمکعب ایجاد می شود.

نیروگاه این سد سیمره شامل سه واحد 160 مگاواتی با ظرفیت کل 480 مگاوات است که در یک هزار و 500 متری پایین دست سد در حال ساخت است که در سال های آینده برق این سه واحد وارد مدار خواهد شد.

بهبود شرایط عمران منطقه و اشتغالزایی از جمله مهمترین مزیت های اجرای طرح سد و نیروگاه سیمره است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار