کد خبر: ۹۲۰۰
تاریخ انتشار : ۱۰:۰۹ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
آيين توديع و معارفه شركت برق منطقه اي غرب با حضور معاون امور برق و انرژي وزارت نيرو و جمعي از مسئولين استان، دیروز(يازدهم خرداد) در محل تالار برق كرمانشاه برگزار شد.

به گزارش "برق نيوز" مهندس عبدالعزيز كريمي مديرعامل پيشين برق منطقه اي غرب در اين آيين با بيان اينكه همواره به افزايش ظرفيت توليد برق در كشور توجه شده است، اظهار كرد: اين در حالي است كه متاسفانه كمتر به مقوله مديريت مصرف و تقاضاي برق پرداخته شده است.


وي تصريح كرد: قطعا ضروري است به اين مسئله كه برق توليدي كشور در كجا و در چه بخش هايي مصرف مي شود بيش از پيش توجه شده و تقاضاي مصرف برق تا حدي كنترل و مديريت شود.

كريمي اظهار كرد: اينكه شركت برق منطقه اي بنا به افزايش تقاضا ظرفيت خود را افزايش داده و با همين روند ادامه دهد، قطعا در آينده قادر به توليد برق متناسب با تقاضا نخواهد بود.

مديرعامل پيشين برق منطقه اي غرب اظهار كرد: بايد مديريت جدي بر تقاضا اعمال شود و به اين مهم كه برق توليدي در چه بخش هايي مصرف مي شود و ارزش افزوده آن براي كشور چقدر است، بيش از پيش توجه شود.

در ادامه مراسم سعيد مختاري زاد معاون برنامه ريزي برق منطقه اي غرب�با بيان اينكه اين شركت در سه استان كرمانشاه، كردستان و ايلام را برعهده دارد، اظهار كرد: اين شركت توليد و انتقال برق در مساحت 71 هزار و 700 كيلومتر مربع و با جمعيت چهار ميليون نفر را برعهده دارد.

وي به مقايسه شاخص هاي مختلف برق منطقه اي غرب كشور در سال 1385 با وضعيت فعلي پرداخت و اظهار كرد: در سال 1385 ظرفيت انرژي توليدي شركت 4974 ميليون كيلووات ساعت بود كه اين ميزان در پايان سال گذشته به يازده هزارو 980 ميليون كيلووات ساعت رسيد.

مختاري زاد اظهار كرد: طي اين سالها مشتركين شركت نيز از 956 هزار به يك ميليون و 440 هزار مشترك رسيده است.

وي به رشد 47 درصدي انرژي مصرفي در غرب كشور در اين سالها اشاره كرد و افزود: انرژي مصرفي برق در سالهاي 1385 تا پايان سال گذشته از 4300 ميليون كيلو وات ساعت به 6624 ميليون كيلو وات ساعت رسيده است.

وي به افزايش پيك بار برقي مصرفي در اين سالها نيز اشاره كرد و افزود: متاسفانه پيك بار مصرفي غرب

كشور از 1146 مگاوات در سال 1385 به 1548 مگاوات در سال گذشته رسيده است و اميدواريم با توجه به وضعيت گرما و وضعيت نامناسب نيروگاه هاي برق آبي، تابستان امسال از اين عدد تجاوز نكنيم.

مختاري زاد به رشد چشمگير صادرات برق به كشور عراق در سالهاي 1385 تاكنون اشاره كرد و افزود: خوشبختانه ميزان صادرات برق به كشور عراق از رقم يك ميليون كيلووات ساعت در سال 1385 به 2.5 ميليارد كيلووات ساعت در سال گذشته رسيد كه رشد قابل ملاحظه اي محسوب مي شود.

وي خاطرنشان كرد: ظرفيت برق منطقه اي در زمينه صادرات برق به عراق بيش از اينهاست و در سالهاي 90 تا 92 سالانه 4.3 ميليارد كيلووات ساعت برق به كشور عراق صادر شد، اما متاسفانه بر اثر تخريب و صدمات شبكه داخلي برق كشور عراق بر اثر تحولات اخير آن، اين ميزان صادرات به 2.5 ميليارد كيلووات ساعت در سال گذشته كاهش يافته است.

معاون برنامه ريزي برق منطقه اي غرب به توسعه استفاده از انرژي برق در صنعت و كشاورزي در سالهاي 1385 تا پايان سال گذشته اشاره كرد و افزود: طي اين سالها سهم مصرف برق در صنعت سه درصد و در بخش كشاورزي منطقه غرب هشت درصد افزايش يافته است.

وي تصريح كرد: خوشبختانه از طرف ديگر سهم مصرف برق در بخش خانگي غرب كشور طي اين سالها شش درصد كاهش داشته است.

مختازي زاد ظرفيت توليدي برق منطقه اي را در سال 1385، 1296 مگاوات بيان كرد و افزود: اين ميزان ظرفيت تا پايان سال گذشته با بهره برداري از نيروگاه گازي زاگرس، نيروگاه گازي اسلام آباد غرب، نيروگاه برق آبي پيران، نيروگاه توليد پراكنده هدف كه اولين نيروگاه توليد پراكنده در غرب كشور است و نيروگاه سيكل تركيبي سنندج طي اين سالها به 2385 مگاوات رسيده است.

وي با بيان اينكه احداث نيروگاه هاي ديگري نيز در منطقه غرب در دستور كار است اظهار كرد: در حال حاضر نيروگاه سيكل تركيبي 484 مگاواتي اسلام آباد غرب تامين ارز آن انجام شده و در آينده نزديك عمليات اجرايي آن آغاز و ظرف دو سال آينده به بهره برداري مي رسد.

مختاري زاد اظهار كرد: توسعه واحدهاي سه و چهار نيروگاه بخاري بيستون نيز در دستور كار قرار دارد كه تا سال 1397 به بهره برداري مي رسد و احداث نيروگاه سد "داريان" و نيروگاه آبي "سيمره" نيز در حال انجام است.

گفتني است: در اين مراسم مهندس علي چهل اميراني كه پيش از اين مديرعامل برق منطقه اي زنجان بوده به عنوان مديرعامل جديد برق منطقه اي غرب معرفي و از زحمات مهندس عبدالعزيز كريمي مديرعامل پيشين اين شركت كه به تازگي به مديرعاملي شركت برق منطقه اي استان فارس منصوب شده، قدرداني شد.
منبع: توانیر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار