کد خبر: ۹۲۰۹
تاریخ انتشار : ۱۲:۱۳ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
کارشناس ارشد شرکت توانیر گفت: با همکاری ۲۰ هزار مشترک کشاورزی با شرکت های توزیع نیروی برق در سراسر کشور با صرفه جویی یک هزار مگاواتی در انرژِی برق سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پاداش پرداخت شد.
امیر احمدی زاده در همایش مدیریت مصرفه بهینه برق ویژه کشاورزان که در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق قزوین برگزار شد، اظهار داشت: از مجموع هشت هزار و ۷۶۰ ساعت سالانه حدود ۲۰۰ ساعت پیک اوج مصرف در تابستان داریم که باید مدیریت شود.

کارشناس ارشد توانیر بیان کرد: در سال گذشته در سه ماه تابستان بیشترین بار مصرف را داشتیم که با اجرای بخشنامه ای مقرر شد با دادن تشویق و پاداش های مالی زمینه همکاری کشاورزان با توانیر در مدیریت مصرف فراهم شود.

۳۰۰ هزار مشترک برق کشاورزی در کشور

احمدی زاده تصریح کرد: در سراسر کشور بیش از ۳۰۰ هزار مشترک کشاورزی داریم که خوشبختانه در سال گذشته با همکاری ۲۰ هزار مشترک توانستیم یک هزار مگاوات در مصرف برق صرفه جویی کنیم که معادل ساخت یک نیروگاه برق است.

وی اضافه کرد: با ارائه تشویق های مالی در سال گذشته سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان معافیت در هزینه برق و پاداش همکاری به کشاورزان کشور پرداخت شد که این روند امسال نیز در صورت همکاری کشاورزان ادامه خواهد یافت.

این کارشناس بیان کرد: کشاورزانی که در پیک بار مصرف از ساعت ۱۷ تا ۲۱ درصد مصرف خود را کاهش داده و در طول یک ماه حداقل چهار ساعت پمپ های آب کشاورزی را قطع کرده و مدیرت مصرف را اعمال کنند ضمن بخشودگی هزینه های برق از پاداش مالی نیز برخوردار می شوند.

وی یادآورشد: این پاداش ها با افزایش روزهای همکاری در کاهش مصرف برق چند برابر می شود که کشاورزان می توانند با رعایت مسائل حوزه خود در این طرح مشارکت کنند.

احمدی زاده تصریح کرد: همکاری کشاورزان در کاهش مصرف برق باید در دوره زمانی ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه انجام شود و برای برخورداری از پاداش و تسهیلات یاد شده امضاء تفاهمنامه از سوی کشاورزان با شرکت برق ضروری است.

این کارشناس گفت: در استان قزوین چهار هزار و ۹۷۲ مشترک کشاورزی داریم که در سال گذشته ۳۵۹ کشاورز همکاری کننده از پاداش ها برخوردار شدند.

وی اضافه کرد: در استان قزوین با همکاری کشاورزان بیش از یک میلیون کبلووات ساعت کاهش مصرف محقق شد و ۴۳ میلیون تومان بخشودگی به کشاورزان تعلق گرفت.

احمدی زاده با بیان راهکارهای کاهش مصرف برق دئر بخش کشاورزی اظهارداشت: عدم استفاده از پمپ های شفت و غلافی، استفاده از پمپهای عمودی، درایو کنترل سرعت به جای تابلو. های ستاره- مثلث، استفاده از بانک خازنی برای تامین توان راکتیو الکتروپمپ، آبیاری مکانیزه نقش موثری در کاهش میزتان مصرف انرژی برق در حوزه کشاورزی خواهد داشت.

کارشناس ارشد توانیر یادآورشد: به منظور حمایت از بخش تولید و تامین امنیت غذایی مردم تولید هر کیلووات ساعت برق حدود ۲۳۰ تومان هزینه دارد که از کشاورزان ۲۲ تومان دریافت می شود.   
منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار