کد خبر: ۹۲۲۴
تاریخ انتشار : ۱۱:۴۷ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
مدیرعامل شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از احتمال خاموشی‌های با برنامه برق در تابستان امسال به دلیل افزایش مصرف خبر داد.

به گزارش "برق نيوز" داود راهزادی در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: روند مصرف انرژی در این استان به دلیل درخواست‌ و تکنولوژی‌های جدید روبه افزایش است که در صورت ادامه این روند ناچار به خاموشی‌های با برنامه در تابستان امسال هستیم.

وی با اشاره به اینکه 3 هزار مگاوات کسری انرژی داریم، عنوان کرد: اگر بخواهیم نیروگاه داشته باشیم باید در سال 10 هزار میلیارد تومان هزینه کرد تا یک ساعت را پوشش دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در این استان اوج بار در ساعت 14 است، ابراز کرد: سال گذشته مصرف در استان 330 مگاوات و سال 92، 318 مگاوات بود که رشد 10 درصدی را هر ساله شاهد بودیم.

راهزادی خاطرنشان کرد: امسال طبق سهمیه تعیین شده باید در استان بیش از 21 مگاوات نسبت به سال گذشته کاهش مصرف داشته باشیم در حالی که با توجه به بار چند روز اخیر کاهش نداریم بلکه تا 350 مگاوات افزایش پیش بینی می‌شود که این روند نگران کننده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر مصرف برق در این استان مدیریت نشود سیستم کنترل و کاهش کشور خاموشی‌های را برای استان اعمال می‌کند، عنوان کرد: در این صورت در مناطق گرمسیری استان نارضایتی مردم را به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مدیریت مصرف و تغییر ساعت کار ادارات از جمله مهمترین راهکارهای موجود جهت پیشگیری از خاموشی‌های احتمالی است، افزود: 30 درصد مصرف انرژی مربوط به دستگاه‌های اجرایی است.

راهزادی تصریح کرد: با توجه به اینکه میزان بار مصرف انرژی در تابستان ساعت 14 است پیشنهاد می‌شود ساعات کار ادارات استان 6 صبح تا 13 باشد و روزهای پنجشنبه نیز تعطیل شود.
منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار