کد خبر: ۹۲۷۲
تاریخ انتشار : ۱۲:۲۱ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
علیرغم صحبت های مدیرعامل نیروگاه تبریز مبنی بر حل مشکلات کارکنان نیروگاه تبریز، امروز دوباره کارکنان این نیروگاه نسبت به عملی نشدن وعده های داده شده اعتراص کرده و تجمعی برگزار نمودند.
سرویس صنعت برق نیوز: بیش از ۲۰۰ کارگر نیروگاه تبریز صبح امروز (یکشنبه ۱۷ خرداد) در محوطه شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی تجمع کردند.

به گزارش برق نیوز به نقل از ایلنا، این کارگران به از سرگیری تلاش‌‌ دولت برای خصوصی‌سازی نیروگاه تبریز و عقب‌افتادگی ۹ ماهه بخشی از مزایای خود معترض‌اند. معترضین معتقدند خصوصی‌سازی امنیت شغلی آنها را به خطر می‌اندازد.

ظاهرا کارفرما از ۹ ماه پیش بخش عمده‌ای از مزایای این کارگران از جمله اضافه‌کاری، پاداش روز کارگر، مبلغ تعمیرات، کارانه و ... را قطع کرده است. یک عضو انجمن صنفی کارگران نیروگاه حرارتی تبریز پیش از این گفته بود «از زمانی که تصمیم گرفته‌اند نیروگاه را خصوصی کنند، مزایای کارگران را به میزان قابل توجهی کاهش داده‌اند تا‌ این مجتمع صنعتی را سود ده نشان دهند.»

منابع کارگری می‌گویند گفتگوی اخیر مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی که در برق نیوز هم منتشر شده است کارگران نیروگاه تبریز را به شدت تحریک کرده است.

«مجید پاشایی»، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی در تاریخ ۱۲خرداد در خبری  از ادامه برنامه خصوصی‌سازی نیروگاه تبریز خبر داده بود و برق نیوز نیز این خبر را با عنوان "اعتراض کارکنان نیروگاه تبریز نتیجه داد"منتشر نمود که با واکنش های متعددی از سوی مخاطبان و کارکنان این نیروگاه مواجه شد.

کارگران می‌گویند این اظهارات در حالی بیان شده‌اند که نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس و استاندار در سفر رئیس‌جمهور به تبریز در تاریخ ۳۰ اردیبهشت، از او خواسته بودند واگذاری نیروگاه به بخش خصوصی لغو شود.

بنابر گفته‌های کارگران، رئیس جمهور و وزیر نیرو در پاسخ به این درخواست گفته‌ بودند نسبت به خصوصی‌سازی نیروگاه تبریز در هیات دولت تصمیم‌گیری می‌کنند.

گفتنی است نزدیک به ۴۳۰ کارگر در نیروگاه حرارتی تبریز کار می‌کنند. بهره‌برداری از این نیروگاه برعهده شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی قرار دارد.

نیروگاه تبریز که نقش دیسپاچینگ برق در منطقه شمال‌غرب کشور را بر عهده دارد، در کیلومتر ۱۶ جاده تبریز به سمت آذرشهر در مجاورت دهستان لاهیجان، بخش خسروشهر قرار واقع شده است.
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
0
5
ما کارگران نیروگاه تبریز شدیدا منتظر تصمیم‌گیری هیات دولت در مورد خصوصی‌سازی نیروگاه تبریز می باشیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
0
5
ما کارگران نیروگاه تبریز شدیدا منتظر تصمیم‌گیری هیات دولت در مورد خصوصی‌سازی نیروگاه تبریز می باشیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
0
1
ما جمعي از پرسنل نيروگاه تبريز شديدا مخالف خصوصي سازي نيروگاه تبريز هستيم و از مدير عامل اين نيروگاه معترضيم .
ارسلان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
0
1
عدم رعایت حق و حقوق قانونی و عرفی چند سال اخیر و واگذاری نیروگاه بهر شکل دغرعه اصلی پرسنلی است که در طول مدیریت 8ماهه مدیر عامل جدید 3 نفر فوتی و 4 نفر سکته مغزی و قلبی از همکاران شاغل را در پی داشته است .
ارسلان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
0
1
عدم رعایت حق و حقوق قانونی و عرفی چند سال اخیر و واگذاری نیروگاه بهر شکل دغرعه اصلی پرسنلی است که در طول مدیریت 8ماهه مدیر عامل جدید 3 نفر فوتی و 4 نفر سکته غزی و قلبی از همکاران شاغل را در پی داشته است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
0
1
ما پرسنل نیروگاه حرارتی تبریز شدیدا نگران امنیت شغلی خصوصی سازی هستیم واز مجموعه مدیریت شرکت تولید برق ادربایجانشرقی شاکی حق وحقوق خود می باشیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
0
0
ما کارگران نیروگاه تبریز از پیگیریهای پایگاه خبری برق نیوز و زحمات نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بخصوص جناب آقای قره سید در پرونده واگذاری غیرقانونی نیروگاه تبریز کمال تشکر را داریم اجرتان با خدای متعال
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار