کد خبر: ۹۳۰۵
تاریخ انتشار : ۰۸:۵۲ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: میزان مصرف در ساعات اوج بار در استان به 1500 مگاوات ساعت رسیده که این رقم تا عدد 1600 مگاوات ظرفیت دارد و اگر بیشتر از این شود، نیازمند مدیریت بحران خواهیم شد.

به گزارش "برق نيوز" مهدی ثقفی با تاکید بر اینکه تمام تلاش شرکت توزیع برق در مدیریت مصرف بر عدم خاموشی است، افزود: وزارت نیرو در سال 94 همچون سال های گذشته طرح های تشویقی ارائه کرده است که در صورت استقبال از اجرای این طرح ها از سوی صنایع و کشاورزان، در تابستان سال جاری با کمبود برق مواجه نخواهیم شد.


وی با بیان اینکه در مصرف بهینه و صحیح انرژی ارزشمند برق، نقش مردم نیز اهمیت دارد از مردم خواست حتی المقدور در ساعات اوج بار از 11 صبح تا 15 بعد از ظهر مصرف برق خود را کاهش دهند و از وسایل برقی غیر ضرور و سرمایشی در این ساعات کمتر استفاده کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح تعطیلات تابستانی صنایع در هفت سال گذشته اظهار کرد: صنایع در صورتی که بتوانند حداقل پنج روز دیماند مصرفی خود را کاهش دهند و کمتر برق مصرف کنند معادل این میزان صرفه جویی به نرخ انرژی در ساعات اوج بار به آنها پاداش پرداخت می شود.

وی گفت: همچنین از 15 خرداد تا 15 شهریور طرح ذخیره عملیات صنایع اجرا می شود و براین اساس با 10 درصد کاهش مصرف و 40 ساعت حداکثر همکاری، صنایع می توانند به ازای هر هزار کیلو وات برق صرفه جویی شده از 18 میلیون تومان پاداش به صورت بستانکاری در قبوض برق خود بهره مند شوند.

ثقفی با اشاره به طرح خرید برق از دیزل ژنراتور صنایع گفت: از ساعت 11 صبح تا 15 بعد از ظهر اگر صنایع با دیزل خود برق تولید کنند هزینه سوخت این دیزل در صورت مصرف گازوئیل هر کیلو وات ساعت برق 440 ریال و در صورت گازسوز بودن هر کیلو وات ساعت برق 715 ریال به آنها پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: همچنین به خاطر اصطهلاک دیزل ژنراتور این صنایع، برق تولید شده را می توانند خودشان مصرف کنند و هزینه آن با نرخ ساعات کم باری محاسبه می شود.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان اصفهان با اشاره به اینکه این شرکت بیش از هفت هزار مشترک کشاورز دارد، گفت: کشاورزان و دامداران اگر در ساعات 11 تا 15 بعد از ظهر موتور چاه آب را روشن نکنند، هزینه برق کل دوره ای که این کار را انجام دهند، برای آنها رایگان خواهد بود.

وی افزود: همچنین معادل این چهار ساعت پاداش به صورت بستانکاری از صورتحساب برق مهرماه آنها کم می شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار