کد خبر: ۹۳۵۶
تاریخ انتشار : ۰۹:۴۴ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
گزارش مرور آماری انرژی جهان
تولید برق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۴ با رشد ۶.۳درصدی مواجه شد و این کشور بالاتر از هلند بیست و هشتمین تولیدکننده برق هسته‌ای در جهان شناخته شد.

به گزارش "برق نيوز" شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم در بخشی از گزارش سالانه خود موسوم به «مرور آماری انرژی جهان 2015» از تولید معادل 574 میلیون تن نفت، برق هسته‌ای در سال 2014 در جهان خبر داد.

تولید برق هسته‌ای در جهان طی این سال با افزایش 1.8 درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است.

بر اساس این گزارش تولید برق هسته‌ای ایران در سال 2014 رشد 6.3درصدی داشته و به معادل انرژی یک‌میلیون تن نفت رسیده است. برق هسته‌ای تولیدی ایران در سال 2013 معادل انرژی 0.9 میلیون تن نفت اعلام شده بود.

سهم ایران از کل برق هسته‌ای تولیدی در جهان طی سال 2014 بالغ بر 0.2 درصد اعلام شده است که برابر تولید برق هسته‌ای در فیلیپین، هلند و آرژانتین بوده است.

ایران بین 29 کشور تولیدکننده برق هسته‌ای در جهان رتبه 28 را به خود اختصاص داده است. هلند برق هسته‌ای کمتری نسبت به ایران در سال 2014 تولید کرده است. تولید برق هسته‌ای هلند در سال 2014 معادل 0.9 میلیون تن نفت بوده است.

بر اساس این گزارش آمریکا بزرگ ترین تولید کننده انرژی هسته‌ای در جهان طی سال 2014 شناخته شده است. کل برق هسته‌ای تولیدی این کشور در سال 2014 معادل 189.8 میلیون تن نفت بوده که این رقم نسبت به سال قبل از آن  1 درصد رشد داشته است.

سهم آمریکا از کل برق هسته‌ای تولیدی جهان در سال 2014 بالغ بر 33.1 درصد بوده است. پس از آمریکا،‌ کشورهای فرانسه با 17.2 درصد و روسیه با 7.1 درصد به‌ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را از این نظر به خود اختصاص داده‌اند.
منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار