کد خبر: ۹۳۷۳
تاریخ انتشار : ۱۰:۲۵ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حفظ انرژی مهمترین عامل بهره وری است ، گفت: با وجود اجرای قانون هدفمندی یارانه ها مصرف انرژی در کشور تغییر چندانی نکرده است.
علیرضا منادی در نخستین همایش ' ناب سازی مصرف انرژی ' در تبریز چراغانی خیابانها را در تضاد با شرایط تحریم دانست و افزود: اینکه با وجود روشن بودن دستگاه های گرمایشی در منزل، پنجره ها را باز می کنیم نشانه نهادینه نشدن فرهنگ مصرف انرژی است.

نماینده مردم تبریز ، اسکو و آذرشهر از اخذ مجوز نیروگاه سه هزار مگاواتی برای تولید برق در تبریز خبرداد و گفت: با ایجاد این نیروگاه در شهرک بعثت تبریز ، توان صادرات برق از تبریز به ترکیه ، ارمنستان و جمهوری آذربایجان را خواهیم داشت.

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در خانه ملت هم با انتقاد از شیوه خصوصی سازی در کشور ، اظهارکرد: حمایت از تولید تنها از طریق تسهیلات نیست بلکه باید به تولید کننده داخلی اعتماد کرد.

میرهادی قره سید رومیانی ، با تاکید بر ضرورت حفظ صنایع مادر در آذربایجان شرقی یاداوری کرد: وظیفه نمایندگان مجلس کلنگ زنی نیست بلکه با سیاست گذاری های درست باید در جهت حل ریشه ای مشکلات تلاش کنند.

جمشید برزگر رییس انجمن انبوه سازان کشور هم بر استفاده از مصالح استاندارد در راستای مقاوم سازی ساختمان ها تاکید کرد و در عین حال گفت: تولید کننده بخش خصوصی نیازمند حمایت است و تا زمانی که حمایت عملی صورت نگیرید نمی توان انتظار کیفی سازی و رعایت استانداردهای مصرف انرژی را داشت.

نخستین همایش ناب سازی مصرف انرژی با استفاده از در و پنجره های یو پی وی سی به همت شرکت میراب پروفیل (هافمن ) و با حضور مهندسان و پیمانکاران بخش ساختمان در تبریز برگزار شد.

در این همایش از 10 نفر برگزیده انجمن انبوه سازان استان آذربایجان شرقی، شش برگزیده کارگاه های در و پنجره سازی استان ، پنج خیر مدرسه ساز استان و حامیان برگزاری همایش تجلیل شد.

این همایش با حمایت سازمان بهینه سازی مصرف سوخت ، شهرداری تبریز، شورای اسلامی شهر تبریز، جامعه خیرین مدرسه سازی تبریز ، سازمان نظام مهندسی ساختمان ، مرکز خدمات سرمایه گذاری ، اداره کل راه و شهرسازی ، سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس ، سازمان صنعت ، معدن و تجارت اداره کل استاندارد و انجمن انبوه سازان آذربایجان شرقی برگزار شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار