کد خبر: ۹۴۴۴
تاریخ انتشار : ۰۱:۳۸ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
پروفسور" بيکاش پال" در سومين کنفرانس انرژی بادي ايران که در سالن همايش‌هاي وزارت نيرو برگزار شد،‌ اظهار داشت: با انجام تحقيقات لازم، امکان اتصال نيروگاه‌هاي بادي به شبکه برق کشور فراهم خواهد شد و مي‌توان از اين نيروگاه‌ها به عنوان يک منبع انرژي مطمئن برخوردار بود.

به گزارش "برق نيوز" پروفسور" بيکاش پال" گفت: وزارت نيرو ایران برنامه‌اي دارد تا در سال‌هاي آتي سهم قابل‌توجهي از انرژي الکتريکي خود را از انرژي باد تامين کند.


وي با بيان اينکه اتصال نیروگاه‌های بادی به شبکه از نظر پايداري و کنترل شبکه، امر بسيار مهم است، افزود: شبکه برق بايد در هنگام اتصال داراي ولتاژ و فرکانس ثابت و پايدار باشد و قبل از اتصال بايد از اين شرايط پا برجا اطمينان کامل داشت.

استاد تمام دانشگاه دانشگاه امپريال کالج لندن با بيان اينکه هم‌اکنون در حال انجام پروژه 900 مگاواتي نيروگاه بادي مستقر در درياي شمال است، اظهار داشت: با اين پروژه شبکه برق نروژ و بريتانيا به هم وصل مي‌شوند و با حفظ پايداري شبکه، امکان تبادل انرژي الکتريکي بين کشورهاي مذکور فراهم خواهد شد.

وي درخصوص اينکه برقراري اتصالات نيروگاه بادي به يک شبکه مستلزم الزاماتي است که بايد رعايت شود، ادامه داد: تغييرات جزيي در ولتاژ و فرکانس شبکه برق مي‌تواند روي نيروگاه بادي تاثير نامطلوب بگذارد.

پال با اشاره به اينکه تمام کشورها داراي "کد شبکه"(گرید کد) هستند که با توجه به مشخصات فني برق و برنامه توسعه نيروگاه‌های بادی تعريف مي‌شود، گفت: در ايران هنوز اين کار انجام نشده و درصدد هستيم به‌زودي براي اين کشور نيز گريد کد تعريف کنيم.

وي با بيان اينکه دارابودن کدهاي شبکه از الزامات اتصال يک نيروگاه بادي به يک شبکه برق مشخص است، بيان داشت: بايستي براي شبکه‌هاي برق ايران نيز گريدکدهايي تعريف و به وزارت نيرو و شرکت توانير ابلاغ شود تا اجازه اتصال نيروگاه بادي به شبکه برق فراهم شود.

پال شناسايي شبکه و توزيع بار و نقاط توليد، نقاط مصرف، نوع بار، تغييرات بار،‌ تقاضا و غيره را از مهم‌ترین پارامترهاي مرتبط با کار دانست و افزود: با استفاده از آمار مي‌توان به ظرفيت توليد برق در نيروگاه پي برد و کنترل همزمان توان اکتيو و راکتيو به خاطر تاثيرگذاري آن پي برد؛ و از نظر پايداري طوري شبکه را تنظيم مي‌کند که با ورود يک نيروگاه بادي به شبکه، شبکه پايدار بماند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار