کد خبر: ۹۵۲۱
تاریخ انتشار : ۱۱:۲۳ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
رئیس هیات مدیره سیمکاتک با بیان آنکه برقگیرها تجهیزاتی هستند که از وارد شدن ولتاژ اضافی به خطوط انتقال جلوگیری کرده و خطرات وارده را کاهش می دهند، گفت: با ساخت برقگیرها در داخل کشور سالانه از خروج بالغ بر10 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می شود.
امیر ناصر صیرفیان افزود: این نخستین خط تولید برقگیرهای سیلیکونی ولتاژ بالا در خاورمیانه می باشد که با همت متخصصان داخلی به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از قطعی های خطوط انتقال براثر اصابت رعد و برق بوده است، اظهار داشت: در چین 48 درصد و در آمریکا 30 درصد از قطعی های برق در یک بازه زمانی 10 ساله ناشی از اصابت رعد و برق رخ داده که این رخداد طبیعی مشکلات زیادی را برای شرکت های برق منطقه ای و تجهیزات آنان در پست های فشار قوی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه این خط ظرفیت تولید سالانه 25 هزار برقگیر را دارد، افزود: این برقگیرها دراحداث خطوط انتقال برق درسطوح ولتاژی 63 کیلوولت و بالاتر مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تا پیش از این شرکت های برق منطقه ای برای استفاده از برقگیرها در رده 63 کیلوولت به بالا مجبور به واردات این تجهیزات از کشورهای دیگر بودند.

صیرفیان با اشاره به کیفیت بالای برقگیرهای تولید شده در این مجموعه، گفت: خوشخبتانه به لحاظ قیمتی نیز برقگیرهای ساخت داخل قابل رقابت با نمونه های خارجی است.

براساس این گزارش، با گسترش روزافزون استفاده از برقگیرهای سیلیکونی در کشورهای پیشرفته صنعتی و ضرورت انتقال تکنولوژی برقگیرهای سیلیکونی به کشور تولید این تعداد برقگیر سیلیکونی ولتاژ بالا، بخش مهمی از نیاز کشور را مرتفع خواهد کرد.

همچنین با توجه به توسعه خطوط و پست های فشار قوی به درون شهرهای بزرگ و لزوم افزایش ایمنی و قابلیت اطمینان شبکه برق کشور، بهره برداری از برقگیرهای سیلیکونی برای حفاظت شبکه در مقابل اضافه ولتاژهای ناشی از صاعقه و کلیدزنی به یک ضرورت انکار ناپذیر تبدیل شده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار