کد خبر: ۱۰۰۶۱
تاریخ انتشار : ۱۱:۳۶ - ۲۱ تير ۱۳۹۴
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از اجرای طرح برقرسانی به عشایر از طریق سیستم‌های قابل حمل خورشیدی در استان همدان خبر داد.
به گزارش برق نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، حاجی‌رضا تیموری با اشاره به وجود بیش از 1750 خانوار عشایری در استان همدان اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته در راستای رفاه حال عشایر اجرای طرح برقرسانی به عشایر از طریق سیستم هاي قابل حمل خورشیدي در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس دستورالعملی که در این زمینه از سوی توانیر ابلاغ شده عشایر و روستاهای کم خانوار استان نیز می‌توانند از نعمت برق بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان امور عشایری استان تصریح کرد: عشایر استان همدان که در سکونتگاهای ییلاقی و قشلاقی ساکن هستند، می‌توانند با ثبت نام در این طرح و دریافت سیستم از نعمت برق برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه طرح برقرسانی به عشایر براي نخستین بار به صورت گسترده در کشور انجام می‌شود، گفت: در فاز نخست اجرای این طرح در همدان طی امضای موافقت‌نامه با مدیرعامل محترم شرکت توانیر و مجری طرح برقرسانی روستایی کشور تحت عنوان موافقتنامه برقرسانی به خانوارهای فاقد برق روستاها و عشایر استان از محل تبصره 9 قانون بودجه سال 94 کل کشور امکان تأمین برق 600 خانوار عشایری و روستاهای تک خانواری فراهم شده است.

تیموری یادآور شد: عشایر چادرنشین یا کپرنشینی که کوچ‌رو بوده و در هیچ شهر یا روستایی سکونت ندارند و صرفاً از طریق دامداری امرار معاش می‌کنند، می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.

وی عنوان کرد: گله‌داران و دامداران بزرگی که به صورت عشایري در تردد هستند و هیچ خانواري به همراه خود ندارند یا از تمکن مالی برخوردار بوده هر چند که داراي کد عشایري از سازمان امور عشایر ایران باشند، شامل این طرح نمی‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به هزینه اجرایی این طرح افزود: 85 درصد هزینه هر سیستم توسط شرکت توانیر و 15 درصد مابقی توسط خانوار عشایری پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه این سیستم‌های خورشیدی قابل حمل هستند، بیان داشت: هر سیستم به شرط نگهداري بهینه و عدم فروش آن به یک خانوار عشایري متقاضی با اخذ تعهدنامه و تضمین‌های رایج نظیر چک یا سفته واگذار می‌شود و خانوار عشایري در صورت عدم نیاز به آن می‌تواند با مراجعه به شرکت توزیع نسبت به بازگرداندن سیستم اقدام کند.

تیموری یادآور شد: هر یک از سیستم‌ها به صورت 12 ولت(DC) مستقیم با حداکثر توان 60 وات بوده که برای 300 وات ساعت تأمین برق می‌نماید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش لازم در خصوص استفاده از سیستم‌ها نیز توسط فروشندگان دستگاه(نمایندگی‌ها) و متصدیان انرژی‌های نو شرکت توزیع نیروی برق استان به افراد داده می‌شود.

*اخبار دریافتی برق نیوز


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
0
1
باسلام امکان داره متقاضی خودش بیادثبت نام کنه،واگه ممکنه بایدکجاثبت نام کنه
مدیر پایگاه بله
شرکت های توزیع نیروی برق شهرستان ها متولی این خدمات هستند
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
0
0
سلام خدمت زحمت کشان شرکت برق
مسولان اداره امورعشایری میگن همش صدتاست وماخودمون لیست عشایروبه اداره محترم برق میدیم وبه قیدقرعه است،ایااین حرف درسته درغیراین صورت چطومیشه
مدیر پایگاه برق روستایی وعشایری اینطوری است اما طرح سامانه نصب پنل خورشیدی روی بام خانه ها که با تسهیلات 50 درصدی ارئه می شود نه و باید از طریق شرکت های توزیع پیگیری شود
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار