کد خبر: ۱۰۲۲۸
تاریخ انتشار : ۱۴:۳۶ - ۲۹ تير ۱۳۹۴
دولت هندوستان با هدف بهره مندی از فناوری هسته ای در نظر دارد ظرفیت تولید برق از انرژی هسته ای را تا 12 سال آینده به بیش از 63 هزار مگاوات برساند.
پایگاه اطلاع رسانی کانادایی «ماینینگ» در گزارشی از توسعه تولید برق از فناوری هسته ای در هندوستان نوشت: این کشور فقط 20 راکتور کوچک اتمی با ظرفیت چهار هزار و 780 مگاوات برق دارد که معادل دو درصد از کل برق تولیدی هند است.

بر اساس این گزارش، دولت هند تصمیم دارد ظرفیت تولید برق اتمی خود را با ساخت 30 راکتور جدید تا سال 2032 میلادی به 63 هزار مگاوات برساند.

این پایگاه اطلاع رسانی نوشت که طرح بلندپروازانه توسعه صنعت هسته ای هندوستان، 85 میلیارد دلار هزینه نیاز خواهد داشت.

دهلی نو علاوه بر قراردادهای فعلی اش با 11 کشور، به دنبال عقد قراردادهای جدیدی با شرکت های خارجی است. هند قراردادهایی برای خرید اورانیوم از روسیه، فرانسه و قزاقستان عقد کرده است.

در آوریل امسال نیز هند و کانادا قرارداد خرید 350 میلیون دلار اورانیوم را امضا کردند. این قرارداد به سال ها تنش به خاطر استفاده هند از فناوری کانادایی در دهه 70 و ساخت بمب اتمی پایان داد. بدین ترتیب، شرکت «کامِکو» در پنج سال آینده، سه میلیون و 220 هزار کیلوگرم کنسانتره اورانیوم به هند صادر خواهد کرد.

منبع: ایرنا
برچسب ها: برق ، برق هسته ای
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار