کد خبر: ۱۰۳۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳:۳۵ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
نخستين نشست تخصصي بررسي آثار ريزگردها در صنعت برق برگزار شد

به گزارش "برق نيوز" با حضور متخصصاني از5 شركت برق منطقه اي، نخستين نشست تخصصی بررسی آثار ريزگردها در صنعت برق به همت برق منطقه اي باختر؛در سالن همايش هاي توانير برگزار شد.

در اين نشست تخصصي كه معاونان، مديران و كارشناسان شركت هاي برق منطقه اي هرمزگان، فارس، اصفهان، غرب و باختر حضور داشتند، مهندس مجتبی داود آبادی معاون بهره برداري برق منطقه اي باختر هدف از برگزاري اين نشست را تبادل افكار و بهره مندي از تجربيات برق هاي منطقه اي درنحوه برخورد با پديده ريزگردها و حفظ پايداري شبكه برق برشمرد.

در اين نشست همچنين دكتر نصرتيان مديرامور انتقال همدان نيز به ارائه گزارشي در زمينه پديده ريزگردها پرداخت و با اشاره به آثار اقتصادي و اجتماعي اين پديده گفت: يكي از اين آثار صدمه ريزگردها به تاسيسات و تجهيزات صنعت برق است.

وي به آلودگي ناشي از ريزگردها درتجهيزات توليد، انتقال و توزيع برق اشاره كرد و افزود: استفاده از بي رويه از آب هاي زيرزميني، ايجاد سدها درنقاط مختلف كشور، دستكاري اكوسيستم و كاهش نزولات آسماني باعث تغيير اكولوژي و تشديد بروز پديده ريزگردها شده است.

وي درادامه به تشريح اقدامات اصلاحي جهت مقابله با پديده ريزگردها درساير كشورها پرداخت و آثار اين پديده را برتاسيسات انتقال و فوق توزيع و افزايش هزينه هاي تعميرات و نگهداري مورد توجه قرار داد و تاكيد كرد: آلايندگي ناشي از ريزگردها برايزولاسيون تجهيزات تاثير گذار است و از اين رودربرخي موارد بازنگري در طراحي تجهيزات، خطوط و... ضروري است.

مهندس محمودي معاون بهره برداري برق منطقه اي هرمزگان نيز به عنوان ديگر سخنران اين نشست تخصصي بر ضرورت حفظ شبكه و تجهيزات و نيز حفظ سلامت نيروي انساني تاكيد كرد و به توضيح در خصوص تجربيات اين شركت در برخورد با پديده ريزگردها پرداخت.

همچنين مهندس نوري از متخصصان برق منطقه اي اصفهان نيز با اشاره به همه گيرشدن پديده ريزگردها گفت: با توجه به اين كه خطوط انتقال از مبدا تا مقصد از شرايط اقليمي متفاوتي عبور مي كند، لازم است در طراحي خطوط به اين شرايط توجه ويژه اي شود.

وي افزود: استفاده از تكنولوژي RTV در سيستم هاي برق مي تواند ثمربخش باشد اما لازم است در هر منطقه، راهكاري متناسب با آن اقليم بكار گرفته شود.

مهندس نيك خلق نيز از كارشناسان برق منطقه ای غرب در اين نشست به لزوم بازنگري در طراحي خطوط اشاره كرد و افزود: اعمال هرگونه تغيير در طراحي خطوط مشمول هزينه خواهد بود.
وي تاكيد كرد: از همين رو بايد راهكارهاي دوگانه اي مختص خطوط موجود و ديگري ويژه خطوط جديد در نظر گرفته شود.

در اين نشست مهندس توكلي از كارشناسان برق منطقه اي فارس نيز با ذكر آماري از وضعيت آلودگي ريزگردها در 22 سال گذشته و روند افزايشي آن در سطح كشور، به استفاده از تجهيزات جانبي اشاره كرد و خاطرنشان ساخت: با استفاده از چترك هاي سيليكوني در پست هاي برق استان فارس، روند خاموشي هاي ناخواسته ناشي از آلودگي ريزگردها به طور محسوسي كاهش يافته است.

برپايه اين گزارش در اين نشست مقرر شد به منظور بررسي بيشتر ابعاد تاثيرريزگردها برتاسيسات و تجهيزات برقي، كارگروه هاي تخصصي تشكيل و نتايج در صنعت برق مورداستفاده قرار گيرد.
منبع: توانیر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار